
Na wzmocnienie, na urodę, na sen, na odporność i uspokojenie, na pamięć i koncentrację - oto powody, dla których Polacy coraz częściej zażywają kolorowe pastylki do kupienia bez recepty w każdej aptece, a nawet w supermarketach - pisze Rzeczpospolita.
Są one nie tylko łatwo dostępne, ale i niedrogie (według firmy badawczej PMR, średnia cena opakowania wynosi ok. 16 zł). Producentom i dystrybutorom suplementów diety sprzyja rosnąca dbałość Polaków o zdrowie i urodę w połączeniu ze starzeniem się społeczeństwa.
Według badania IR Center w ubiegłym roku 70 proc. polskich internautów brało suplementy diety, a wśród osób do 24 lat i powyżej 64 roku życia ponad 84 proc.Prognozy na kolejne lata są dobre, choć branża liczy się ze skutkami ograniczeń administracyjnych, na czele z obostrzeniami w reklamach suplementów.
Do 2021 r. PMR prognozuje 7 proc. wzrost rynku rocznie, który za pięć lat ma być wart 5,4 mld zł. Rzeczpospolita wskazuje, że niewiele branż w Polsce mogłoby się pochwalić podobną dynamiką.
Więcej: www.rp.pl
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych