Badanie PBS: Polacy mają dobre zdanie o ZUS

FINANSE

Autor: PAP/Rynek Seniora   28 grudnia 2018 09:34


Badanie PBS: Polacy mają dobre zdanie o ZUS Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Prawie 3/4 klientów pozytywnie ocenia jakość obsługi Zakład Ubezpieczeń Społecznych - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę badawczą PBS. ZUS jest bardzo wysoko oceniany przez osoby, które mają z nim systematyczny kontakt.

Z sondażu wynika, że blisko 50 proc. badanych uważa, że w ostatnich latach poziom obsługi klientów w ZUS poprawił się. Natomiast 72 proc. respondentów ocenia jakość usług świadczonych przez Zakład jako dobre lub bardzo dobre. Największy wzrost w liczbie pozytywnych ocen nastąpił w grupie przedsiębiorców. Tutaj pozytywna ocena obsługi w ZUS sięga 76 proc.

Zdaniem 62,2 proc. badanych przedsiębiorców, jakość usług świadczonych w Zakładzie poszybowała w ostatnich latach do góry. Grupa, która równie pozytywnie ocenia zmiany w obsłudze klientów wprowadzone przez ZUS to świadczeniobiorcy: emeryci, renciści (58 proc. ocen pozytywnych).

Prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska podkreśliła, że to nie przypadek, że wysokie oceny Zakład notuje w dwóch grupach klientów, które mają z nim systematyczny kontakt. - Zarówno przedsiębiorcy, jak i emeryci oraz renciści na bieżąco dostrzegają wszystkie pozytywne zmiany jakie wprowadzamy z myślą o naszych klientach - zwróciła uwagę.

- Niewątpliwie na wysokie noty u świadczeniobiorców rzutuje wprowadzona w drugiej połowie ubiegłego roku usługa doradcy emerytalnego. Natomiast wysokie oceny przedsiębiorców to przede wszystkim skutek projektu e-składka, czyli zastąpieniu trzech lub czterech przelewów składkowych miesięcznie, jednym przelewem na indywidualny numer rachunku w ZUS - dodała.

Zdaniem 84 proc. respondentów, na docenienie zasługują usługi świadczone przez pracowników ZUS na salach obsługi klientów. Z kolei 87 proc. badanych przez PBS wysoko ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników sal obsługi, 84 proc. - czas poświęcony na obsługę, a 83 proc. - skuteczność załatwienia sprawy. Najwyższe oceny jakości bezpośredniej obsługi w swoich placówkach ZUS odnotował w grupach świadczeniobiorców (88 proc.) i lekarzy (89 proc.).

Badanie PBS zostało przeprowadzone od 15 października do 21 grudnia 2018 r. w ramach 10 tys. wywiadów telefonicznych wśród czterech grup klientów ZUS: świadczeniobiorców, ubezpieczonych, przedsiębiorców i lekarzy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu
    Dobrzemieszkaj Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24
    Rynek aptek House Market Portal Spożywczy Puls HR Property Design
    Koszyk cenowy Sady Ogrody Promocjada Puls HR