Banki nie cenią długoletnich klientów; seniorzy na tym tracą



KL, Expander/Rynek Seniora - 06 października 2016 10:42


Jak przyznają eksperci, instytucje finansowe wcale nie cenią klientów z dużym stażem. Często otrzymują oni znacznie gorsze warunki lokaty - informują analitycy firmy Expander.

Z danych zebranych przez Expandera wynika, że w niektórych przypadkach osoba starsza musi pogodzić się z oprocentowaniem wynoszącym jedynie 0,05%. Tymczasem młody człowiek, który często zmienia bank uzyska nawet 3%-4%.

W dzisiejszych czasach nawet oszczędzanie na zwykłej lokacie bankowej nie jest łatwe. Jeśli przyjdziemy po prostu do placówki naszego banku i otworzymy lokatę, z dużym prawdopodobieństwem będziemy dostawali bardzo niskie odsetki.

Cierpią na tym przede wszystkim osoby starsze, przyzwyczajone do dokonywania operacji bankowych w oddziałach, ale nie tylko oni. Wśród Polaków w każdym wieku są osoby, które korzystają od lat z usług jednego banku. Tymczasem, aby uzyskać atrakcyjne oprocentowanie trzeba co 2 - 3 miesiące przenosić swoje oszczędności.

W ten sposób, jako nowi klienci instytucji, będziemy mogli korzystać z promocyjnych ofert. Banków, które gorzej traktują stałych klientów jest bardzo wiele. Warto więc zarządzać finansami tak, aby ciągle być nowym klientem.

Jak informuje Jarosław Sadowski, główny analityk firmy Expander to, co szczególnie dotyka seniorów, to gorsze traktowanie klientów, którzy nie korzystają z nowoczesnych technologii. Znacznie wyższe oprocentowanie można bowiem uzyskać, zakładając lokatę za pośrednictwem komputera czy smartfona, niż w sytuacji, gdy klient przyjdzie do oddziału banku.

Takie podejście jest związane z tym, że banki chcą ograniczyć koszty, czyli zmniejszyć liczbę pracowników. Klient za pośrednictwem internetu lokatę zakłada sam, a ten w oddziale musi być przez kogoś obsłużony, co generuje koszty. To dlatego depozyty zakładane w placówkach zwykle są mniej opłacalne.