
Po śmierci osoby, która pobierała emeryturę lub rentę jej bliscy są zobowiązani do poinformowania o tym fakcie ZUS. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której Zakład sam upomni się o nienależnie wypłacone świadczenia.
Jeżeli informacja trafiła do ZUS zbyt późno i zdążył on już zrealizować wypłatę - takich pieniędzy najlepiej nie odbierać.
W przypadku, gdy świadczenia będą należne Zakład wypłaci je na wniosek osób uprawnionych. Te pieniądze nie przepadną - zostaną wypłacone najbliższym (żonie, dzieciom) uprawnionym do świadczenia po osobie zmarłej.
A co ma z robić np. żona, jeśli już odebrała emeryturę wypłaconą po śmierci męża? Należy wtedy jak najszybciej skontaktować się z ZUS.
Jeśli to było świadczenie, które zmarłemu się należało (tj. za miesiąc, w którym nastąpił zgon bez względu na to, w jakim dniu miesiąca zmarł) ZUS, na wniosek o wypłatę niezrealizowanego świadczenia wyda formalną decyzję i przekaże pieniądze osobom uprawnionym.
Informując ZUS o odejściu bliskiej osoby należy dostarczyć akt zgonu.
Więcej: www.inwestycje.pl
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych