
Osoby starsze to najczęstsze ofiary nieuczciwych sprzedawców. We Wrocławiu szczególnie natarczywi są przedstawiciele usług telefonicznych i energetycznych - donosi Gazeta Wrocławska.
W biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów we Wrocławiu naliczono aż 17 firm, których nieuczciwi przedstawiciele namówili klientów na zawarcie umów. Ich najczęstszymi ofiarami były osoby w podeszłym wieku.
"Sprzedawcy" najczęściej dzwonią do klienta. Tak prowadzi rozmowę, by ten był przekonany, że telefonuje jego dotychczasowy operator z ofertą promocji. Jeśli klient da się nabrać, trzeba do niego wysłać kuriera, żeby uzyskać podpis. Prawo daje klientowi możliwość zerwania umowy bez podania przyczyn, jeśli była podpisana poza siedzibą firmy-usługodawcy.
Oszuści znaleźli na to sposób. Nie zostawiają egzemplarza umowy. Dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury klient dowiaduje się, że padł ofiarą oszustów i ma nową umowę z nową firmą. Wtedy jest już za późno.
Osoba, która padła ofiarą tego typu praktyk powinna natychmiast zgłosić się do rzecznika konsumentów. Warto złożyć reklamację u przedsiębiorcy. Jeżeli zostaliśmy wprowadzeni w błąd, to prawo nakazuje, by to on w razie sporu sądowego udowodnił, że udzielił konsumentowi jasnych informacji przy podpisywaniu umowy.
Więcej: www.gazetawroclawska.pl
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych