Na marnowaniu żywności można zarobić. Udowodniła to niecodzienna spółdzielnia

FINANSE

Autor: PAP/Rynek Seniora   18 listopada 2016 16:40


Na marnowaniu żywności można zarobić. Udowodniła to niecodzienna spółdzielnia Portugalska spółdzielnia o nazwie "Brzydki Owoc" zarabia na sprzedaży nieatrakcyjnych wizualnie produktów.Fot. Jitze Couperus/Flickr.com (CC BY 2.0)

W Portugalii co roku na śmietnik trafia ponad milion ton produktów spożywczych. Tamtejsza spółdzielnia Brzydki Owoc, po portugalsku - Fruta Feia - postanowiła temu przeciwdziałać, a jednocześnie wygenerować zysk. Oferuje produkty, które z uwagi na swój nieatrakcyjny wygląd są odrzucane przez placówki handlu tradycyjnego i supermarkety.

Jak podkreślają właściciele spółdzielni, pomysł na handel mało atrakcyjną pod względem wizualnym ofertą owocowo-warzywną nie tylko pomógł ochronić przed wyrzuceniem na śmietnik setki ton produktów dobrej jakości, ale też zarobić jej właścicielom.

Magnesem jest niska cena
Wszystko dzięki nietypowemu konceptowi na jakim opiera się Fruta Feia. Dostawy niewymiarowych, zbyt małych lub za dużych owoców i warzyw, trafiają prosto do domów klientów. Część z odrzucanej przez tradycyjnych dystrybutorów oferty, która dzięki portugalskiej spółdzielni trafia do sprzedaży przez internet, posiada też kolor odbiegający od standardów.

Jak poinformowała Isabel Soares z dyrekcji Fruta Feia, spółdzielnia operuje już na terenie największych aglomeracji Portugalii: Lizbony i Porto, współpracując z ponad 100 producentami rolnymi. Swoje mało atrakcyjne wizualnie towary dostarcza do prawie 2700 konsumentów, z których każdy ma swoje konto internetowe na stronie firmy.

Idea wirtualnego sklepu sprzedającego mało atrakcyjne płody ziemi zdobywa klientów głównie swoją niską ceną. Konsument może zamówić u spółdzielni Fruta Feia dwa koszyki. Mniejszy zawierający siedem różnych produktów o wadze do 4 kg za 3,5 euro, lub większy, dochodzący do 8 kg i ośmiu różnych owoców i warzyw - za 7 euro.

Czytaj też: Osoby starsze rzadziej wyrzucają jedzenie

Lizboński ekonomista Miguel Monteiro uważa, że sukces spółdzielni Fruta Feia bazuje na dobrym połączeniu oczekiwań klientów z łatwą formą zakupu towaru.

- W ciągu zaledwie trzech lat istnienia Fruta Feia zyskała sobie liczne grono klientów, a także - jak twierdzą władze spółdzielni - długą listę kandydatów oczekujących na zarejestrowanie. Koncept zwrócił na siebie uwagę przede wszystkim prostym przesłaniem, że pozornie brzydkie owoce i warzywa nadają się do jedzenia i nie powinny być wyrzucane na śmietnik - powiedział PAP Life Miguel Monteiro.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.