Ochrona konsumenta: nawet banki składają niekorzystne oferty seniorom
Autor: PAP/Rynek Seniora   13 marca 2017 10:29

Niekorzystne oferty składają seniorom także banki
W jej opinii niepokojące jest to, że niekorzystne oferty składają seniorom banki, które powinny być instytucjami zaufania publicznego. Posłużyła się przykładem polislokat. - Senior idzie do banku, chce dobrze ulokować swoje pieniądze, bo w reklamie było tak podane. Wychodzi z banku z podpisaną polislokatą, która obowiązuje na 10 - 15 lat - wyjaśniała.

Z kolei według Pluskwy-Dąbrowskiego "elementem generującym nieuczciwość na rynku" są m.in. kary nakładane za zerwanie umowy. - Model biznesowy mówi, że kara za zerwanie umowy wynosi 1500 zł, np. jest na trzy lata. A osoba, która tę umowę podpisała, przez ostatnie trzy lata w sumie za energię zapłaciła około 400 zł. To ja sobie myślę, jakie uzasadnienie ma ta kara, dlaczego ona taka jest. Jakiego rodzaju ulgę abonentka uzyskała od tej firmy - pytał.

Jak podkreślił, w niektórych przypadkach nawet po odstąpieniu od umowy klienci nadal otrzymują rachunki. - Przedstawiciel handlowy przyszedł do konsumenta z dwoma kompletami umów firmy X i firmy Y. Konsument podpisał cztery sztuki umów, dwa z X i dwa z Y. Zostawiono mu jednak formularz odstąpienia od umowy tylko X, a z Y już nie - wyjaśniał. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu
    Dobrzemieszkaj Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24
    Rynek aptek House Market Portal Spożywczy Puls HR Property Design
    Koszyk cenowy Sady Ogrody Promocjada Puls HR