Raport: 85 proc. badanych w grupie 55-75 lat korzysta z e-maila

FINANSE

Autor: PAP/Rynek Seniora   28 listopada 2018 11:16


Raport: 85 proc. badanych w grupie 55-75 lat korzysta z e-maila Fot. archiwum

W grupie wiekowej 55-75 lat 85 proc. badanych korzysta z poczty e-mail, 70 proc. z bankowości elektronicznej, a 65 proc. porównuje ceny produktów w sieci - wynika z raportu Kantar i fundacji Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej.

Według raportu "Świat na miarę wieku. Potencjał konsumencki pokolenia 55+", prezentowanego na IV Kongresie Gospodarki Senioralnej, Polacy w wieku 55-75 lat są aktywni w sieci, a obok maila internet jest dla nich przede wszystkim narzędziem zakupowym i służącym do obsługi usług finansowych.

Jak wynika z raportu, 63 proc. "młodszych seniorów" robi zakupy w sieci, a 62 proc. poszukuje informacji o markach i produktach. Inne sieciowe usługi są już mniej popularne: bilety w sieci rezerwuje jedna trzecia badanych; podobny odsetek kupuje lub sprzedaje na aukcjach internetowych; 22 proc. doładowuje telefon komórkowy, a 21 proc. gra w gry komputerowe. Raport nie podaje informacji, jaki odsetek korzysta z portali społecznościowych.

Według raportu na przestrzeni ostatniej dekady zachowania osób starszych zmieniają się, gdyż wchodzące w wiek senioralny nowe roczniki nie porzucają wcześniejszych przyzwyczajeń. W związku z tym wcześniej niż np. seniorzy jeszcze 10 lat temu chodzą do restauracji czy barów, robią zakupy w centrach handlowo-rozrywkowych czy korzystają z oferty kulturalnej.

Według raportu, Polska starzeje się najszybciej w Europie. W 2018 r. liczba osób w wieku 60 lat wyniosła 9 mln 390 tys. czyli 24 proc. społeczeństwa. W roku 2050 będzie to już 13 mln 700 tys., czyli 40 proc. społeczeństwa.

Jak zauważył obecny na Kongresie Gospodarki Senioralnej minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński starzenie się polskiego społeczeństwa oznacza wiele wyzwań, ale także szanse.

- Potrzeby osób starszych zaczynają tworzyć coś co się określa mianem srebrnej gospodarki i my chcielibyśmy również poprzez program [Dostępność plus] tego typu działania pobudzić. To jest również szansa na nowe produkty, na nowe usługi. Mamy już tego pozytywne przykłady - podkreślił, wymieniając sektor telekomunikacyjny, który oferuje telefony z większymi klawiszami i łatwą obsługą, czy usługę zakupów online, która może także - jak ocenił - zwiększyć bezpieczeństwo seniorów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu
    Dobrzemieszkaj Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24
    Rynek aptek House Market Portal Spożywczy Puls HR Property Design
    Koszyk cenowy Sady Ogrody Promocjada Puls HR