Seniorzy mimo wszystko doceniana grupą klientów



Polska The Times/Rynek Seniora - 21 sierpnia 2017 08:45


Jeszcze kilkanaście lat temu seniorzy byli niedocenianą grupą klientów, a produkty i usługi rzadko były dopasowane do ich potrzeb. Dziś o emerytów walczą banki, sieci komórkowe, biura turystyczne, koncerny medyczne, a nawet samochodowe.

Jak podaje Komisja Europejska, w wyniku niskiego wskaźnika urodzeń, wchodzenia w wiek emerytalny powojennego wyżu demograficznego oraz wydłużającego się czasu trwania życia, do 2060 roku liczba seniorów w całej Europie wzrośnie niemal dwukrotnie - z 87 do 153 mln.

Największy, trzykrotny przyrost spodziewany jest w grupie 80+. W ubiegłym roku emerytury pobierało ponad 5 mln osób. Obecnie średnia wysokość emerytury w Polsce wynosi 1727 zł netto. Pomimo rządowych reform i propozycji podwyższenia standardu życia na emeryturze, najniższe świadczenie emerytalne ma wzrosnąć o jedyne 27 złotych brutto.

Ponad 40 proc. osób w wieku 60-65 ocenia swoją sytuację materialną, jako dobrą lub raczej dobrą. W przypadku grupy 66-74 lata to samo zdanie ma 39 proc. Wśród emerytów powyżej 75 roku życia - 37 proc.

Z jednej strony seniorzy walczą z niespłaconymi zobowiązaniami finansowymi oraz długami, z drugiej - rośnie grupa osób przedsiębiorczych, dorabiających na emeryturze lub korzystających z renty dożywotniej, która staje się konsumentami, o których walczą firmy.

Więcej: www.polskatimes.pl