Seniorzy mimo wszystko doceniana grupą klientów
Autor: Polska The Times/Rynek Seniora   21 sierpnia 2017 08:45

Jeszcze kilkanaście lat temu seniorzy byli niedocenianą grupą klientów, a produkty i usługi rzadko były dopasowane do ich potrzeb. Dziś o emerytów walczą banki, sieci komórkowe, biura turystyczne, koncerny medyczne, a nawet samochodowe.

Jak podaje Komisja Europejska, w wyniku niskiego wskaźnika urodzeń, wchodzenia w wiek emerytalny powojennego wyżu demograficznego oraz wydłużającego się czasu trwania życia, do 2060 roku liczba seniorów w całej Europie wzrośnie niemal dwukrotnie - z 87 do 153 mln.

Największy, trzykrotny przyrost spodziewany jest w grupie 80+. W ubiegłym roku emerytury pobierało ponad 5 mln osób. Obecnie średnia wysokość emerytury w Polsce wynosi 1727 zł netto. Pomimo rządowych reform i propozycji podwyższenia standardu życia na emeryturze, najniższe świadczenie emerytalne ma wzrosnąć o jedyne 27 złotych brutto.

Ponad 40 proc. osób w wieku 60-65 ocenia swoją sytuację materialną, jako dobrą lub raczej dobrą. W przypadku grupy 66-74 lata to samo zdanie ma 39 proc. Wśród emerytów powyżej 75 roku życia - 37 proc.

Z jednej strony seniorzy walczą z niespłaconymi zobowiązaniami finansowymi oraz długami, z drugiej - rośnie grupa osób przedsiębiorczych, dorabiających na emeryturze lub korzystających z renty dożywotniej, która staje się konsumentami, o których walczą firmy.

Więcej: www.polskatimes.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.