Starsi klienci ZUS wolą "okienko", ale rośnie popularność obsługi przez internet



egospodarka.pl/Rynek Seniora - 08 grudnia 2016 14:06


Choć seniorzy preferują obsługę w stacjonarnych oddziału ZUS, coraz większą popularnością cieszy się jednak PUE, czyli Platforma Usług Elektronicznych. Jest ona szczególnie przydatna osobom niepełnosprawnym i wszystkim tym, którzy mają trudności z wychodzeniem z domu.

Starsi petenci ZUS są przyzwyczajeni są do załatwiania spraw oko w oko z pracownikiem, ale jest też alternatywa, która pozwala na załatwianie większości spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

Osoba, która założyła konto na Platformie Usług Elektronicznych, większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi załatwi zdalnie. Na razie z PUE w największym stopniu korzystają przedsiębiorcy oraz osoby młode, ale potencjał tej platformy jest znacznie większy - zauważa serwis egospodarka.pl. 

Czytaj też: Z wirtualnego ZUS-u korzysta już niemal 1,5 mln Polaków

Aby skorzystać z PUE, wystarczy założyć konto - można zrobić to zarówno przez internet, jak i w oddziale ZUS. Należy wejść na stronę www.zus.pl, na której można otrzymać login i hasło. Nie obędzie się jednak bez wizyty w ZUS - profil zadziała dopiero po osobistym potwierdzeniu w oddziale.

Na pue.zus.pl każdy pracownik może sprawdzić, czy pracodawca odprowadza za niego składki na ubezpieczenia społeczne, wyliczyć prognozowaną emeryturę i kontaktować się ZUS.

PUE to doskonałe rozwiązanie dla osób niepełnosprawnych i niesamodzielnych, które nie mają możliwości osobistego odwiedzenia placówki Zakładu.

Więcej: www.firma.egospodarka.pl