
Urząd szacuje, że podpisane z ubezpieczycielami porozumienie obejmie ok. 1,4 mln klientów. Wcześniejsze decyzje UOKiK objęły ok 612 tys. osób.
Urząd podkreślił, że zawarte porozumienia nie zamykają drogi konsumentom do dochodzenia roszczeń na drodze cywilnoprawnej. Konsument, który rozwiązał umowę przed terminem, może dochodzić zwrotu opłaty likwidacyjnej przed sądem. - Swoich praw konsument może też dochodzić, gdy w wyniku porozumienia podpisze aneks do umowy z ubezpieczycielem. Rzecznik Finansowy udziela pomocy konsumentom. Ponadto, każdy konsument, który toczy spór sądowy, może wystąpić z wnioskiem o wyrażenie istotnego poglądu w swojej sprawie przez prezesa UOKiK lub Rzecznika Finansowego - zaznaczył UOKiK.
"Zawarcie porozumienia pomiędzy zakładami ubezpieczeń a UOKiK w sprawie tzw. polisolokat to kolejny krok na drodze kształtowania właściwych relacji pomiędzy klientami zakładów ubezpieczeń a ubezpieczycielami. Należy tutaj docenić wysiłki zarówno UOKiK, który stoi na straży interesów klientów oraz świadomość branży ubezpieczeniowej reprezentowanej przez Polską Izbę Ubezpieczeń, że zaufanie jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze produktów finansowych, w których swoje oszczędności lokują Polacy" - poinformował w przesłanym stanowisku wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
- Dlatego tak ważne jest konstruowanie produktów w taki sposób, by korzyści odnosiły obie strony umowy, ale przy równoczesnym uznaniu, że stroną słabszą jest człowiek, konsument, obywatel. Dostęp do informacji, znajomość rynku i wiedza o produktach nie są rozłożone symetrycznie - podkreślił Morawiecki. Wicepremier zaznaczył, że jest przekonany, iż porozumienie będzie satysfakcjonujące dla klientów, a jednocześnie nie narusza stabilności sektora finansowego, który jest krwioobiegiem każdej gospodarki.
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych