UOKiK przygotował pomoc prawną dla oszukanych seniorów

FINANSE

Autor: PAP/Rynek Seniora   03 października 2018 12:25


UOKiK przygotował pomoc prawną dla oszukanych seniorów Fot. Kai Hendry/Flickr.com (CC BY 2.0)

Przygotowaliśmy pomoc prawną dla osób w podeszłym wieku, którzy zostali wprowadzeni w błąd m.in. przez osoby podszywające się pod sprzedawców prądu i gazu - poinformował prezes UOKiK Marek Niechciał. Przypomniał o prawach seniorów w związku z poniedziałkowymi obchodami Dnia Seniora (1 października).

- Wpływa do nas bardzo dużo skarg od konsumentów w podeszłym wieku lub ich rodzin. Te osoby są oszukiwane - ktoś podszywa się pod ich sprzedawcę prądu, zapraszane są na rzekomo bezpłatne badania, których wiarygodność jest wątpliwa. Cały czas odbywają się prezentacje drogich naczyń do gotowania. Sprawdziliśmy, że w samej Łodzi w ciągu roku odbyło się 600 pokazów w 80 hotelach! Skala jest bardzo duża - mówi cytowany w komunikacie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał.

Niechciał podkreślił, że dla tych, którzy zostali wprowadzeni w błąd przez osoby, które podszyły się m.in. pod sprzedawcę prądu, gazu, czy operatora telekomunikacji Urząd przygotował specjalną pomoc prawną.

Takiej pomocy udziela na zlecenie UOKiK Stowarzyszenie Aquila. Jak wskazano pomoc przeznaczona jest "dla osób, które dostały z sądu nakaz zapłaty lub zostały pozwane przez nieuczciwego sprzedawcę prądu, gazu lub usług telekomunikacyjnych. Obejmuje takie spółki jak: Polski Prąd i Gaz, Twoja Telekomunikacja, Polskie Centrum Telemedyczne, Telekomunikacja dla Domu, PGT, Nasza, New Telekom i im podobne" - podano w komunikacie. Więcej w informacji o oferowanej pomocy można uzyskać pod numerem infolinii 801 440 220.

Urząd w kilku krokach wyjaśnia w jaki sposób można skorzystać z pomocy w przypadku otrzymania nakazu zapłaty lub pisma z sądu. Po pierwsze należy zeskanować umowę zawartą z firmą oraz wszystkie inne dokumenty dotyczące sprawy, np. otrzymane faktury, pisma wysyłane do przedsiębiorcy, pisma od niego otrzymane, potwierdzenia wysłanych pism i potwierdzenia ich odbioru przez przedsiębiorcę. Tak przygotowane dokumenty należy wysłać na adres: kontakt@prawo-konsumenckie.pl. Korespondencja powinna zawierać dokładny opis problemu oraz numer telefonu do kontaktu.

Po drugie Stowarzyszenie Aquila musi mieć pełnomocnictwo, żeby działać w imieniu osoby zgłaszającej. Dlatego na wskazany adres prześle ono dokumenty do podpisu. Należy je wydrukować, podpisać i odesłać e-mailem lub pocztą tradycyjna na adres: Kościuszki 35a, 50-011 Wrocław.

Jak podkreślono w komunikacie pomoc jest darmowa, jednak potrzebna jest wpłata w wysokości 37 zł "z tytułu opłaty skarbowej od pełnomocnictwa i zaliczki na pokrycie kosztów korespondencji". "Te pieniądze odzyskasz, gdy wygrasz sprawę. Numer rachunku Stowarzyszenia Aquila: 38 1750 0012 0000 0000 3898 0033. Opłatę musisz uiścić, gdy otrzymasz od stowarzyszenia pełnomocnictwo oraz umowę" - wskazano w komunikacie.

Stowarzyszenie Aquila współpracuje z UOKiK jako organizacja konsumencka. Od 1 czerwca 2018 roku pomaga konsumentom, którzy zostali oszukani przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne.

"Wiele osób w wyniku nieuczciwych działań przedsiębiorców nieświadomie zmieniło dostawcę tych usług. Śledztwo w tej sprawie prowadzi Prokuratura Okręgowa w Płocku. Projekt darmowej pomocy realizowany jest ze środków Poczty Polskiej, która w decyzji prezesa UOKiK zobowiązała się do tego, że przekaże pieniądze na ten cel" - poinformowano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.