ZUS będzie przekonywał do korzystania z kont bankowych
Autor: Daniel Kuropaś/Rynek Seniora   23 września 2014 12:15

ZUS ogłosił konkurs na przeprowadzenie kampanii marketingowej, która zachęci klientów Zakładu do korzystania z kont bankowych. Obecnie udział wypłat świadczeń na rachunki bankowe to średnio 63,5 proc. w stosunku do wszystkich wypłat.

Większe ubankowienie to przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa świadczeniobiorców, ale także zmniejszenie kosztów obsługi wypłaty świadczeń przez ZUS. Celem konkursu jest zachęcanie klientów ZUS do zakładania kont bankowych i tym samym odbieranie świadczeń w formie bezgotówkowej. 

Najmniej emerytów i rencistów korzysta z bankowości elektronicznej w regionach południowo-wschodnich. Mniej niż połowa klientów oddziałów ZUS w Radomiu, Tarnowie czy Nowym Sączu ma przelewane świadczenia na konta bankowe.

Powyżej średniej są natomiast klienci oddziałów ZUS z regionów północno-zachodnich: Oddział w Toruniu -blisko 68 proc., w Poznaniu - 68,5 proc. Tradycyjnie najwięcej świadczeń drogą elektroniczną trafia do odbiorców w Warszawie - ponad 69,5 proc.

W zdecydowanej większości na konta bankowe trafiają nauczycielskie świadczenia kompensacyjne (95,1 proc.), emerytury pomostowe (92,3 proc.) i świadczenia przedemerytalne (86,7 proc.). Najniższy procent przelewów elektronicznych dotyczy standardowych emerytur i rent. Tylko nieco ponad 50 proc. rent rodzinnych trafia do rachunki bankowe zainteresowanych.

- Uczestnikami konkursu mogą być banki i holdingi bankowe. Przygotowane przez te instytucje oferty dla świadczeniobiorców muszą być bezpłatne. Każdy więc emeryt i rencista, który zdecyduje założyć konto, musi mieć je prowadzone za darmo przez 24 miesiące. Darmowa powinna być również obsługa karty i wypłaty w bankomatach - opisuje Jacek Dziekan, rzecznik prasowy ZUS.

Cztery najbardziej innowacyjne i pomysłowe projekty otrzymają rekomendację Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Stąd wybrane w drodze konkursu banki będą mogły używać logotypu ZUS w działaniach marketingowych uwzględnionych w projekcie oraz korzystać ze wsparcia Zakładu przy dotarciu do klientów m.in. poprzez możliwość zamieszczania materiałów informacyjnych w publikacjach ZUS oraz na stronie internetowej Zakładu.

Na składanie ofert zainteresowane banki mają czas do 24 października.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.