
Według Narodowego Banku Polskiego w I półroczu 2016 r. w sześciu największych polskich miastach wartość sprzedanych nieruchomości na rynku pierwotnym wyniosła 11,22 mld zł. Co ciekawe, 7 mld zł zapłacono w gotówce. Coraz liczniejszą grupą kupujących są osoby starsze.
- Coraz częściej klientami deweloperów stają się aktywni seniorzy poszukujący mieszkań, które zapewnią im bezpieczeństwo i bliskość przychodni medycznej, a przy tym dobry dostęp do infrastruktury rekreacyjnej czy kulturalnej - mówi Bożena Taflińska-Tadeusz, wiceprezes poznańskiej spółki Agencja Inwestycyjna.
Najpopularniejsze wśród osób starszych są nieduże mieszkania dwupokojowe, zaprojektowane tradycyjnie i funkcjonalne. Najczęściej seniorzy sprzedają swoje stare, większe mieszkanie, by kupić nowe, mniejsze, lepiej dogrzane i z niższymi kosztami eksploatacji.
- Z naszych doświadczeń wynika, że najważniejsza w wyborze mieszkania bez względu na grupę wiekową jest lokalizacja. Dlatego nasze inwestycje są dobrze skomunikowane z centrum, a jednocześnie położone w sąsiedztwie terenów zielonych, w których można spotkać wielu aktywnych seniorów - tłumaczy Taflińska-Tadeusz.
Dodaje, że istotne są także takie udogodnienia, jak przystanki komunikacji miejskiej, ścieżki spacerowe i biegowe, dobra dostępność sklepów, punktów usługowych, przychodni lekarskich czy klubów seniora.
- Seniorzy doceniają też walory mieszkań parterowych z wydzielonym ogródkiem, które zapewniają im własną strefę relaksu - podsumowuje.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych