Warszawscy seniorzy chcą więcej ławek w mieście

INWESTYCJE

Autor: KL/Rynek Seniora   02 czerwca 2016 12:31


Warszawscy seniorzy chcą więcej ławek w mieście 94% warszawiaków jest zadowolonych z życia w stolicy. Fot. Ed Yourdon/Flickr (CC BY-NC-SA 2.0)

Warszawiacy upominają się m.in (38 proc. respondentów) o więcej ławek - wynika z badania jakości życia mieszkańców warszawskich dzielnic. To zdaniem samorządu może być efektem starzenia sie populacji miasta. Ławki w ostatnich latach były Warszawie sukcesywnie likwidowane.

94% warszawiaków jest zadowolonych z życia w stolicy (w 2013 r. 82%), dzielnicy 92% (w 2013 r. 83%) oraz okolicy miejsca zamieszkania 90% (w 2013 r. 81%). W porównaniu z 2013 r. w każdym z trzech poziomów wzrosło zadowolenie z życia.

Ocenie poddano m.in. poziom i dostępność kluczowych usług publicznych, aspekty związane z infrastrukturą, poczucie bezpieczeństwa, aktywność fizyczną, uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych.

Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent stolicy przyznaje, że kolejna edycja badania wskazuje, że mieszkańcy  coraz lepiej czują się w swoim mieście. Zarazem warszawiacy wskazali , gdzie na mapie stołecznych usług publicznych są obszary wymagające usprawnienia.

Ogromna część mieszkańców warszawskich dzielnic uważa, że w okolicy ich miejsca zamieszkania dostępna jest wystarczająca liczba punktów/lokali usługowych. Opinia ta najczęściej dotyczy aptek (w . 79%), sklepów spożywczych (78%) , banków ( 75%), oraz bazarków/targowisk ( 73%). 

Funkcjonowanie komunikacji miejskiej zostało pozytywnie ocenione przez większość mieszkańców Warszawy ( 84%). Ocena stanu ulic warszawskich dzielnic uległa poprawie w porównaniu z rokiem 2013 (2013 r. 60% vs. 2015 r. 79%). 

Oferta wydarzeń kulturalnych w Warszawie została oceniona dobrze ( 67%), podobnie jak oferta domów kultury ( 53%) oraz jakość usług bibliotecznych (58%). We wszystkich tych obszarach podlegających ocenie odnotowano istotny wzrost w porównaniu do wyników uzyskanych w 2013 roku.

Subiektywne poczucie bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy uplasowało się na wysokim poziomie. Odnotowanych zostało aż 86% pozytywnych wskazań w odniesieniu do całej dzielnicy (w 2013 r. 66%) oraz 88% do okolicy miejsca zamieszkania (w 2013 r. 66%). Bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych aspektów funkcjonowania miasta i jednym z najważniejszych wymiarów oceny życia w nim. Ponadto, zaobserwowany został wzrost ogólnego odsetka osób czujących się bezpiecznie w porównaniu do wyników uzyskanych w 2013 roku.

W badaniu pytano mieszkańców Warszawy o ocenę funkcjonowania na terenie dzielnicy służb mundurowych. W 2015 roku mieszkańcy warszawskich dzielnic wyżej ocenili Policję (68%), niż Straż Miejską (49%). 

W 2015 roku istotnie wzrósł odsetek odpowiedzi osób zadowolonych z jakości funkcjonowania publicznej służby zdrowia ( 67%). Podobny wzrost – w porównaniu z rokiem 2013 - odnotowano dla wskaźnika oceny funkcjonowania najbliższej przychodni publicznej (2013 r. 50% vs. 2015 r. 65%). 
Pomiar oceny obszaru opieki zdrowotnej obejmował zarówno jakość funkcjonowania usług publicznej służby zdrowia jak i dbałość mieszkańców o własne zdrowie.

W zwyczajach dbania o stan zdrowia zaszły niekorzystne zmiany. W porównaniu z rokiem 2013, istotnie skurczyła się grupa warszawiaków deklarujących wykonywanie kontrolnych pomiarów stanu wzroku oraz poziomu ciśnienia. Do tego wśród kobiet, obecnie mniej osób zadeklarowało wykonywanie badania mammograficznego lub USG piersi (2013 r. 31% vs. 2015 r. 28%). Zmalał odsetek mieszkańców kontrolujących stan wzroku (2013 r. 39% vs. 2015 r. 27) oraz poziom ciśnienia (2013 r. 48% vs. 2015 r. 44%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.