Certyfikat OK Senior dla pierwszej firmy spoza rynku medycznego

POLITYKA SENIORALNA

Autor: JW, KIGS, Orange/Rynek Seniora   15 września 2016 12:12


Certyfikat OK Senior dla pierwszej firmy spoza rynku medycznego Operator telekomunikacyjny Orange otrzymał certyfikat OK Senior za przyjazną infolinię dla osób starszych. Fot. Fotolia

Certyfikat OK Senior tym razem Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) przyznał firmie telekomunikacyjnej Orange. Wyróżniono infolinię, która po numerze PESEL identyfikuje osoby w starszym wieku i zapewnia im specjalne ułatwienia.

- Wyniki audytu przeprowadzone w Orange potwierdziły, że infolinia przeznaczona dla seniorów spełnia normy jakości OK Senior, czyli jest bezpieczna, odpowiada na rzeczywiste potrzeby osób starszych i chroni przed nadużyciami, jest przyjazna w użytkowaniu, zrozumiała i łatwo dostępna - mówi Marzena Rudnicka, prezes KIGS. 

Orange przyznaje, że ok. 15 proc. klientów operatora to osoby starsze, pow. 70. r.ż., dla których nowoczesna technologia nie zawsze jest tak intuicyjna i prosta, jak dla osób młodych.

- Aby lepiej zadbać o tę grupę klientów, wprowadziliśmy wiele ułatwień, z których mogą skorzystać w obsłudze klienta - mówi Jolanta Dudek, członek zarządu ds. obsługi klientów i strategii relacji z klientami w Orange Polska.

Ułatwienia to m.in. automatyczne menu na infolinii skrócone do minimum, aby jak najszybciej połączyć z odpowiednim doradcą. Ten - według Orange - nawet najtrudniejsze kwestie techniczne wytłumaczy prostym i zrozumiałym językiem. Rozmowa z nim może trwać tak długo, jak tylko to będzie konieczne dla załatwienia sprawy. Dodatkowo wszystkie pisma adresowane do klientów seniorów drukowane są powiększoną czcionką.

Znak jakości Ok Senior przyznawany jest na podstawie szczegółowego audytu. Sprawdzane jest, czy dana usługa jest bezpieczna, zrozumiała, łatwa w odbiorze dla osób starszych, łatwo dostępna i odpowiada na rzeczywiste potrzeby seniorów.

Jak tłumaczy Orange, zakres audytu obejmował nie tylko analizę dokumentów, wywiady z pracownikami, ale także badania "tajemniczego klienta". Grupa seniorów testowała obsługę na infolinii, sprawdzając m.in. zrozumiałość i prostotę udzielanych informacji, podejście i sposób rozmowy doradców czy sposób rozwiązania problemu.

- Prognozy demograficzne wyraźnie pokazują, że społeczeństwo się starzeje. Za tym idzie też rynek - firmy zdają sobie sprawę, że rynek usług i ofert przygotowywanych z myślą o seniorach wart jest w Polsce miliardy złotych. Naturalnie odpowiedzią na to jest coraz więcej ofert dedykowanych seniorom. Jednak niektóre z nich kończą się na idei. W praktyce okazuje się, że to wyłącznie chwyt marketingowy - zauważa Marzena Rudnicka.

Dodaje, że do tej pory nie było wyznaczników poziomu jakości na rynku usług i towarów dla seniorów i ich rodzin, które pokazywałyby, co jest bezpieczne i przystępne dla osób starszych.

- Postanowiliśmy to zmienić. Chcemy upowszechnić znak jakości OK Senior w różnych branżach i dziedzinach tak, aby osoby starsze mogły łatwo rozpoznawać dobre oferty i usługi specjalnie dla nich przygotowane oraz sprawdzone przez niezależny podmiot certyfikujący - mówi szefowa KIGS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.