Czego senior szuka w internecie?
Autor: Rynek Seniora   21 października 2015 17:06

Największym zainteresowaniem osób w wieku 60+ cieszą się portale związane z poradami zdrowotnymi, apteki internetowe, księgarnie oraz sklepy ze sprzętem RTV/AGD - informują eksperci.

Osoby po 60-tce to całkiem spora grupa konsumentów. Średnia długość życia Polaków wynosi 73 lata dla mężczyzn, a 81 lat dla kobiet i stale rośnie. Oznacza to, że osób dojrzałych będzie przybywać, a jednocześnie nie będą to osoby wykluczone cyfrowo. Pokolenie dzisiejszych 50-60 –latków, to w większości ludzie aktywni zawodowo, konsumenci produktów i usług, świadomi klienci, którzy czerpią z internetu informacje, robią tam zakupy i zawierają znajomości.

www dla seniora
Osoby po 60 roku życia to niemal 8-milionowa grupa społeczna, która zmienia się razem ze zmieniającą rzeczywistością. Mimo wszystko wciąż pokutuje przekonanie, że o internecie nie mają pojęcia. Tymczasem sieć okazuje się być rewelacyjną odpowiedzią na ich potrzeby: mają dostęp do informacji popularnych, ale i urzędowych, mogą dokonywać dowolnych w zasadzie zakupów, rozmawiają i czytają porady lekarzy, specjalistów od zdrowego trybu życia, wymieniają się informacjami i pomysłami. I spotykają się w sieci z innymi osobami w swoim wieku.

- Portale senioralne, grupy dyskusyjne, czy sklepy internetowe zajmujące się sprzedażą rożnego rodzaju wyrobów medycznych, to całkiem pokaźna grupa naszych klientów - zdradza Łukasz Gawior, dyrektor operacyjny polskiej spółki hostingowej Zenbox.pl.

- To nie trend to wyraźna potrzeba, na którą odpowiedzieć muszą zarówno instytucje państwowe, jak i prywatni przedsiębiorcy. Wystarczy spojrzeć na liczbę domen internetowych, które dedykowane są osobom dojrzałym, najbardziej chwytliwe adresy WWW są już dawno zajęte, a ceny jakie osiągają domeny senioralne również do najniższych nie należą - dodaje Gawior.

Rynek zaczyna rozumieć, że produkty, usługi i oferty muszą uwzględniać grupę dojrzałych konsumentów. Coraz więcej marek chce być kojarzonych, jako te przeznaczone dla wszystkich niezależnie od wieku, a kampanie reklamowe z udziałem osób starszych przestały już dotyczyć tylko leków albo kremów do protez.

Dojrzali konsumenci
Według raportu Gemiusa, co drugi polski użytkownik internetu robi zakupy w sieci. W tej grupie ponad 12 proc. to osoby po 55 roku życia, które są najlepszymi konsumentami. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że mają więcej czasu i pieniędzy niż młodsze grupy. Co prawda dłużej i bardziej świadomie podejmują decyzje zakupowe, a ich wymagania są wyższe, jednak dokonywane przez nich transakcje są większe niż te realizowane przez konsumentów np. w przedziale wiekowym 24-34.

-  Patrząc na ruch użytkowników z grupy wiekowej 60+ w witrynach internetowych można stwierdzić, że największym zainteresowaniem cieszą się portale związane z poradami zdrowotnymi, apteki internetowe, księgarnie oraz sklepy ze sprzętem RTV/AGD - mówi Łukasz Gawior z Zenbox.pl

- Coraz częściej do serfowania po sieci seniorzy używają urządzeń mobilnych np. tabletów. To ważna informacja z perspektywy stron www, które często są niedostosowane do potrzeb seniorów. Są np. nieczytelne dla osób z problemami ze wzrokiem, zbyt rozbudowane lub nie ładują się poprawnie do wersji mobilnej. Warto wziąć to pod uwagę przy rejestrowaniu i tworzeniu swojego adresu www – dodaje.

Dziadkowie ze smartfonem?
Osoby starsze w sieci szukają również profesjonalnych porad medycznych. Blogi, fora, a także ogólne portale pełne są porad z dziedziny zdrowia i nowinek medycznych. Babcia z telefonem już nikogo nie szokuje, ale babcia ze smartfonem i mobilną aplikacja medyczną, która dostaje alerty przypominające o kolejnych dawkach lekarstw?

Biorąc pod uwagę stale rosnącą liczbę osób starszych, utrudniony dostęp do opieki zdrowotnej, długi okres oczekiwania na wizytę u specjalisty i wysokie koszty leczenia, można przyjąć że w perspektywie kilku lat większość seniorów będzie żyła z technologiami „za pan brat”.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.