
11 kwietnia 2016 r. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało, że od 17 lutego 2016 r. napłynęło ok. 200 wniosków od kandydatów na członków Rady ds. Polityki Senioralnej, a resort jest obecnie na etapie weryfikacji złożonych formularzy zgłoszeniowych.
Resort pracy poinformował portal rynekseniora.pl, że „ze względu na fakt, że ostateczny termin zgłaszania kandydatur upłynął z dniem 17 marca 2016 r., a decydowała o tym data nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego”, ministerstwo jest obecnie na etapie weryfikacji złożonych formularzy zgłoszeniowych.
„Po przedłożeniu listy kandydatur ministrowi, zostanie wyłoniony skład rady” - donosi ponadto MRPiPS.
Kandydatów do członków rady zgłaszali przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego oraz związków tych jednostek, administracji rządowej, organizacji pozarządowych, podmiotów wymienionych w w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz związków i porozumień tych podmiotów, organizacji pracodawców oraz związków zawodowych, uczelni i instytucji badawczych.
Rada jest powoływana na 4-letnią kadencję. Za udział w pracach rady nie przysługuje wynagrodzenie.
Do jej zadań ma należeć opracowywanie kierunków działań adresowanych na rzecz osób starszych w Polsce, inicjowanie, wspieranie i promowanie rozwiązań z zakresu polityki społecznej dotyczącej seniorów oraz przedstawianie ministrowi propozycji rozwiązań na rzecz rozwoju systemu wsparcia tej grupy.
17 lutego 2016 r. MRPiPS ogłosiło zarządzenie, na mocy którego rozwiązano poprzednią Radę ds. Polityki Senioralnej (jej przewodniczącym był prof. Bolesław Samoliński).
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych