
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opublikowało kilka wskazówek, jak odróżnić pracownika socjalnego z ośrodka pomocy społecznej od oszusta.
Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę i jak rozpoznać oszusta - pisze resort i w ośmiu punktach publikuje podstawowy "przewodnik".
1. Osobę, która przychodzi sprawdzić sytuację, trzeba poprosić o okazanie legitymacji służbowej, ponieważ pracownik socjalny ją posiada.
2. W każdej gminie (mieście) jest ośrodek pomocy społecznej, w którym można sprawdzić, czy osoba podająca się za pracownika socjalnego to faktycznie pracownik tej jednostki.
3. Należy zwrócić uwagę, jaki dokument wypełnia osoba, która chce sprawdzić sytuację. Pracownik socjalny powinien mieć kwestionariusz rodzinnego wywiadu środowiskowego, który wypełnia podczas wizyty u osoby (rodziny) razem z nią,
4. Pracownik socjalny nie prosi o pokazanie oszczędności ani nie ustala miejsca, w którym ktoś je trzyma w celu sprawdzenia, czy są przechowywane w bezpieczny sposób.
5. Pracownik socjalny nie prosi o kawę czy herbatę.
6. Pracownik socjalny nie zaczepia ludzi na ulicy i nie proponuje możliwości otrzymania dofinansowania (np. dodatku mieszkaniowego), po sprawdzeniu sytuacji mieszkaniowej.
7. Jeżeli ktoś nie chce rozmawiać z pracownikiem socjalnym, nie musi wpuszczać go do mieszkania (domu) i może odmówić rozmowy.
8. W razie wątpliwości i podejrzeń, że osoba, która się podaje za pracownika socjalnego, nim nie jest, należy zgłosić zdarzenie policji.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych