Muzeum Narodowe w Krakowie ma ofertę edukacyjną także dla seniorów

POLITYKA SENIORALNA

Autor: PAP/Rynek Seniora   31 sierpnia 2018 11:25


Muzeum Narodowe w Krakowie ma ofertę edukacyjną także dla seniorów Fot. Thomas Au/Flickr.com (CC BY 2.0)

1918 darmowych lekcji i spacerów przygotowało z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości Muzeum Narodowe w Krakowie. Z jego oferty edukacyjnej mogą korzystać nie tylko uczniowie, ale także małe dzieci, seniorzy, obcokrajowcy i osoby niepełnosprawne.

- Muzeum to kolekcja i odbiorcy. Bez odbiorcy byłoby to tylko składowisko niepotrzebnych przedmiotów. Sens edukacji muzealnej jest taki, żeby opowiadać, tłumaczyć, wchodzić w dialog, dyskutować, reinterpretować, inspirować, pisać na nowo historie związane z tymi przedmiotami i, poprzez kolekcje muzealne, lepiej rozumieć otoczenie, w którym żyjemy - mówił w czwartek (30 sierpnia) prezentując muzealną ofertę, wicedyrektor Muzeum Narodowego Łukasz Gaweł. Jak mówił, edukacja to jeden ze sposobów przełamywania barier. - Mamy programy dla różnych grup odbiorców, nie tylko dla dzieci - podkreślił.

W pierwszym półroczu tego roku z zajęć edukacyjnych w MNK skorzystało ponad 33 tys. osób. Są one organizowane w gmachu głównym i 11 muzealnych oddziałach. To lekcje muzealne, oprowadzania kuratorskie, wykłady i warsztaty towarzyszące wystawom czasowym, szkolenia dla nauczycieli i animatorów kultury, zajęcia dla dorosłych, seniorów oraz osób niepełnosprawnych.

- Jesienią, szczególnie dla osób dorosłych, proponujemy 17 listopada grę miejską "Przygotowania do wesela", która odbędzie się w przeddzień rocznicy ślubu Lucjana Rydla z Jadwigą Mikołajczykówną - mówiła Katarzyna Szczygieł z Działu Edukacji MNK. Dodała, że spacery edukacyjne są okazją do odwiedzenia ciekawych, często na co dzień niedostępnych miejsc - najbliższy spacer zaplanowany na 15 września poświęcony będzie krakowskim witrażom.

Z myślą o turystach i anglojęzycznych mieszkańcach Krakowa muzeum przygotowało ofertę zwiedzania w jęz. angielskim. Zaplanowano także spotkania dla osób słabowidzących i niewidzących oraz głuchych i niedosłyszących z tłumaczeniem na polski język migowy.

10 listopada odbędzie się gra dla rodzin z dziećmi "Niepodległa, czyli jaka?". Będzie to wydarzenie towarzyszące wystawie "Niepodległość. Wokół myśli patriotycznej Józefa Piłsudskiego".

W ramach 1918 bezpłatnych lekcji i spacerów edukacyjnych dla wszystkich typów szkół, realizowanych dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego muzealnicy przygotowali ponad 90 różnych tematów zajęć np. o kolorach i kształtach w sztuce współczesnej, o portretowaniu, tworzeniu witraży, dizajnie, legendach, baśniach i mitach w malarstwie, o powstaniach narodowych, konflikcie pokoleń w sztuce, patriotyzmie oraz analizie dzieł sztuki. Rezerwacji można dokonać w Centrum Informacji i Rezerwacji Muzeum Narodowego w Krakowie telefonicznie lub wysyłając maila. Dostępnych jest jeszcze około połowa z tych lekcji.

- Lekcja muzealna to brzmi sztampowo i poważnie, ale muzeum to nie jest szkoła, nie mamy nad sobą programów czy wytycznych. Zapraszamy grupy zorganizowane i wierzymy, że każdy znajdzie coś dla siebie - mówił Filip Skowron z Działu Edukacji MNK.

By ułatwić nauczycielom i uczniom skorzystanie z zajęć od 1 września, od wtorku do piątku muzealne oddziały będą otwierane godzinę wcześniej - o g. 9.00. Pełna oferta zajęć jest dostępna na stronie internetowej muzeum.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu
    Dobrzemieszkaj Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24
    Rynek aptek House Market Portal Spożywczy Puls HR Property Design
    Koszyk cenowy Sady Ogrody Promocjada Puls HR