Poznań walczy z psimi odchodami. Ta akcja zaskoczy każdego - zobacz film

POLITYKA SENIORALNA

Autor: PAP/Rynek Seniora   11 maja 2017 13:37


Poznań walczy z psimi odchodami. Ta akcja zaskoczy każdego - zobacz film W Poznaniu mieszka 50 tys. psów, które dziennie produkują 5 ton odchodów. Fot. www.czystypoznan.pl

Poznańskie chodniki i trawniki zanieczyszcza tyle odchodów, ile codziennie mogłoby zostawiać po sobie 50 słoni - przekonują organizatorzy akcji, która ma uczulać na problem sprzątania po psach. Częścią akcji są sterty odchodów słoni leżące od kilku dni w różnych częściach miasta.

"Słoniowa" kampania została przygotowana na zlecenie urzędu miasta, do współpracy zaproszony został m.in. miejski ogród zoologiczny a także sanepid i lokalne media. Wartość całego projektu przekracza 109 tys. zł.

Elementami akcji są sterty odchodów słoni, a także publikowane przez lokalne media filmy pokazujące nocne spacery tych zwierząt po ulicach.

Jak przekonują pomysłodawcy akcji, mieszkańcy miasta przywykli już do widoku psich kup leżących na chodnikach, skwerach czy w parkach. Nietypowa akcja w której ważnym elementem są stukilowe sterty odchodów ma uświadomić wszystkim, jak ważną sprawą jest utrzymanie czystości w przestrzeni miejskiej.

- Zdecydowaliśmy się na kampanię z elementami zaskoczenia, które, jak obserwowaliśmy przez dwa ostatnie dni, wywoływały śmiech i zastanowienie. Najważniejsze jednak, co widać po komentarzach, że poznaniacy skojarzyli, że chodzi o czyste ulice naszego miasta - poinformował w czwartek (11 maja) zastępca dyrektora gabinetu prezydenta Tomasz Lisiecki.

Z materiałów przygotowanych przy okazji akcji wynika, że jeden słoń produkuje dziennie 100 kg odchodów, pies ok. 100 gramów. W Poznaniu mieszka 50 tys. psów, które dziennie produkują 5 ton odchodów.

Projekt ma na celu podniesienie poczucia odpowiedzialności mieszkańców za stan czystości miasta. Ma też przypominać, że odpowiedzialność za sprzątanie po czworonogu spoczywa na jego właścicielu.

Kampania została podzielona na dwa etapy. W ramach pierwszej części projektu, w mediach pojawił się film z nocnym spacerem słonia w okolicach Rynku Wildeckiego. Na terenie Poznania powstały instalacje z prawdziwych odchodów tych zwierząt. Przez pierwsze dni cel tych działań pozostawał tajemnicą.

Druga część kampanii ma wymiar edukacyjny. Do poznaniaków trafią m.in. ulotki z listą obowiązków każdego właściciela psa. Uczestnicy imprez organizowanych w przestrzeni miejskiej otrzymają zawieszki pomagające kulturalnie zwrócić uwagę niesprzątającemu po swoim psie sąsiadowi.

Dodatkowo na stronie internetowej www.czystypoznan.pl prowadzony jest ranking najbardziej zanieczyszczonych miejsc w Poznaniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.