Seniorzy uwielbiają oglądać telewizję, ale czy telewizja uwielbia seniorów?

POLITYKA SENIORALNA

Autor: Gazeta Wyborcza/Rynek Seniora   23 lutego 2015 09:33


Seniorzy uwielbiają oglądać telewizję, ale czy telewizja uwielbia seniorów?

Osoby powyżej 50. roku życia w ogromnej większości wymieniają oglądanie telewizji jako główny sposób na spędzenie wolnego czasu.

Jak podaje Gazeta Wyborcza, z danych Telewizji Polskiej w 2014 r. wynika, że prawie 70 proc. widzów TVP 1 i ponad 60 proc. widzów TVP 2 stanowiły osoby, które skończyły 50 lat, w dwóch największych komercyjnych stacjach - blisko połowa.

Mimo to seniorzy nie są wcale najcenniejszą grupą dla stacji telewizyjnych. Są nimi osoby w wieku 16-49 lat. Dlatego telewizje zabiegając o reklamodawców, dostosowują ramówki do młodszej publiczności.

TVP stara się nie zapominać o największej grupie odbiorców. Jednym z głównych celów telewizji publicznej na lata 2014-16 jest "ochrona osób starszych oraz promowanie ich wizerunku".

Seniorzy mogą na antenie Jedynki obejrzeć np. program "Motywator 60+", gdzie w każdym odcinku pokazywany jest przykład bohatera seniora oraz programy poradnikowe, jak "Latarnicy.pl" o seniorach, którzy chcą się nauczyć korzystania z internetu, czy "ZUS dla Ciebie".

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.