
Nieuczciwe firmy naciągają seniorów np. na płatne informatory, których nigdy nie zamawiali. Emeryci wstydzą się przyznać, że zostali oszukani i nie zgłaszają takich incydentów na policję. Są często zbyt schorowani i nie mają wiedzy, by dochodzić swoich praw jako konsumenci.
Jak opisuje Dziennik Polski, starszym osobom "wciskane" są informatory, których nigdy nie zamawiali. Książki dostarcza bezpośrednio do domu kurier, który wymaga zapłacenia za przesyłkę, a po zainkasowaniu opłaty nie zostawia żadnego potwierdzenia. Nierzadko cena informatora u wydawcy jest o wiele niższa, niż ta oferowana starszym osobom.
Według DP problem „sprzedawania” bezwartościowych informatorów i książek telefonicznych dotyczy całego kraju.
Emeryci boją się dyskutować czy odmawiać, a poszkodowane osoby rzadko zgłaszają się na policję. Są zbyt schorowane, sprawy dotyczą relatywnie małych kwot albo po prostu wstydzą się, że dały się nabrać.
Policja namawia jednak seniorów do zgłaszania oszustw i tłumaczy, że im więcej dotrze do niej takich informacji, tym szybciej będą mogli zareagować.
Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara najważniejsze, co można zrobić, to ciągle uwrażliwiać osoby starsze na niebezpieczeństwo czyhające ze strony oszustów. RPO chce wykorzystać w tym celu sieć ok. 200 uniwersytetów trzeciego wieku. Precyzuje, że zostało już podpisane porozumienie między uniwersytetami a samorządami radców prawnych, którzy zadeklarowali prowadzenie szkoleń.
Rzecznik przygotowuje też wystąpienie do wicepremiera Mateusza Morawieckiego, ministra rozwoju oraz finansów, by zwiększyć kontrolę nad zawieraniem umów przez osoby starsze. Podkreśla, że zakładanie, iż są one świadomymi konsumentami i zdają sobie sprawę z zagrożeń, to błąd.
Więcej: www.dziennikpolski24.pl
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych