UOKiK przestrzega seniorów przed firmą telekomunikacyjną Nasza S.A.

POLITYKA SENIORALNA

Autor: PAP/Rynek Seniora   09 sierpnia 2017 13:29


UOKiK przestrzega seniorów przed firmą telekomunikacyjną Nasza S.A. Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie przeciwko firmie telekomunikacyjnej Nasza S.A. - podał Urząd. Jak dodał, firma ta wprowadza w błąd - głównie starszych - klientów, podszywa się pod obsługującego ich operatora.

"Otrzymujemy bardzo dużo skarg na nieuczciwych przedsiębiorców, którzy wykorzystują zaufanie seniorów, na ich pytania odpowiadają szybko i niewyraźnie. Apelujemy: jeżeli dzwoni do ciebie konsultant i twierdzi, że jest z telekomunikacji i ma tańszy abonament, prąd, czy gaz - zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę. Nie podawaj swoich danych. Zadzwoń do swojego operatora, sprzedawcy prądu lub gazu i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie lepszą ofertę" - przestrzega cytowany w środowym (9 sierpnia) komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał.

Urząd poinformował, że prowadzi on postępowanie przeciwko Nasza S.A. i ostrzega konsumentów, że przedsiębiorstwo wprowadza w błąd.

"Praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów" - zaznaczono w komunikacie.

UOKiK wyjaśnił, że przedstawiciele firmy dzwonią do osób w podeszłym wieku i podają się za dotychczasowego operatora.

"Proponują obniżenie abonamentu za telefon i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości możesz mieć za dodatkową opłatą. Dodatkowo zapłacisz też za wykaz połączeń, wyświetlanie numeru, ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci - nawet bez twojej zgody. Na umowie nie ma logo spółki, jej nazwa i dane są napisane małą czcionką, wyraźnie zaznaczona jest natomiast nazwa twojego operatora. Konsumenci zazwyczaj dowiadują się, że zmienili operatora po upływie 14 dni, w których mogą bezpłatnie odstąpić od umowy. Kara, którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł do około 1500 zł" - wytłumaczono.

Urząd zaznaczył, że jest to kolejne ostrzeżenie konsumenckie, jakie wydaje UOKiK. Zgodnie z prawem, urząd wydaje ostrzeżenie, gdy stwierdzi, że przedsiębiorca stosuje nielegalną praktykę, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki.

Jak poinformowano w komunikacie, postępowanie dotyczące firmy Nasza S.A. prowadzi też Prokuratura Okręgowa w Płocku.

UOKiK radzi, że jeśli zawarliśmy umowę z jakimś przedsiębiorcą i zostaliśmy wprowadzeni w błąd, możemy skontaktować się np. z rzecznikiem konsumentów w miejscu swojego zamieszkania lub prawnikiem. Rzecznicy udzielają bezpłatnych porad prawnych. Można też zadzwonić na infolinię konsumencką: 801 440 220 lub 22 290 89 16.

Urząd wskazuje ponadto, że wezwanie do zapłaty z firmy windykacyjnej nie jest tym samym co nakaz zapłaty wydany przez sąd. "Firma windykacyjna nie ma prawa podejmować czynności egzekucyjnych, nie może też zastraszać konsumentów" - podkreślono.

Jeżeli otrzymamy nakaz do zapłaty z sądu - UOKiK radzi - iż powinniśmy złożyć odpowiedź na pozew w terminie 14 dni (najczęściej jest to sprzeciw od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym). Jeżeli nie wiemy jak to zrobić, powinniśmy skontaktować się z rzecznikiem konsumentów w miejscu zamieszkania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu
    Dobrzemieszkaj Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24
    Rynek aptek House Market Portal Spożywczy Puls HR Property Design
    Koszyk cenowy Sady Ogrody Promocjada Puls HR