W Łodzi ruszył "telefon życzliwości" dla seniorów

POLITYKA SENIORALNA

Autor: PAP/Rynek Seniora   16 marca 2015 14:11


W Łodzi ruszył "telefon życzliwości" dla seniorów

Łódzki magistrat uruchomił "telefon życzliwości". Pod numerem 45 638 50 32 obok porady psychologicznej czy prawnej seniorzy będą mogli uzyskać wsparcie emocjonalne - poinformował w poniedziałek (16 marca) wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski.

Wiceprezydent podkreślił, że w magistracie działa zespół ds. seniorów, a od ub. roku w centrach aktywnego seniora w instytucjach kultury w pięciu historycznych dzielnicach miasta świadczone są porady psychologiczne i prawne dla seniorów. - Te usługi sa bardzo popularne wśród starszych mieszkańców Łodzi i to przekonało nas do kolejnych działań - wyjaśnił Piątkowski.

Zespół ds. seniorów wspólnie z fundacją Subvenio stworzył koncepcję specjalnego telefonu zaufania dla seniorów. - Po wybraniu numeru "telefonu życzliwości" każdy starszy mieszkaniec naszego miasta będzie mógł porozmawiać nie tylko z fachowcem, ale jednocześnie z kimś, kto rozumie osobę po drugiej stronie, ma dla niej wiele życzliwości i cierpliwości - dodał wiceprezydent.

Celina Maciejewska z fundacji Subvenio zaznaczyła, że "telefon życzliwości" oparty jest na zasadzie samopomocy i zakłada wykorzystanie potencjału samych seniorów. - W ciągu ostatnich trzech lat jako edukator cyfrowy pokolenia 50+ przeszkoliłam ok. dwu tys. osób w starszym wieku i dostrzegam, że grupa ta ma ogromny potencjał. Oni chcą robić coś dla innych, a więc przygotowaliśmy im miejsce, gdzie mogą tę pomoc realizować - powiedziała.

W projekt zaangażowali się wolontariusze z pokolenia 50+, m.in. prokurator w stanie spoczynku, adwokat, psycholog - specjalista interwencji kryzysowej, pedagog, terapeutki oraz nauczycielki obsługi komputera pracujące z seniorami. Zgłosiła się też grupa seniorów, którzy przejdą szkolenie i będa pracować na rzecz swoich rówieśników we współpracy ze specjalistami.

- W punktach oferujących pomoc kryzysową i pomoc osobom pokrzywdzonym przestępstwem, prowadzonych przez naszą fundację, często spotykamy się z ludźmi starszymi, którzy +nie mieszczą się w profilu działania+. Nie są pokrzywdzeni przestępstwem, ale koniecznie potrzebują wsparcia - psychologicznego lub związanego z uporządkowaniem spraw pod koniec życia. Potrzebują też tzw. pomocy obywatelskiej; jak załatwić różne sprawy w urzędach, jak korzystać z udogodnień oferowanych przez miasto czy fundacje i organizacje twórcze. To właśnie chcemy im zaoferować w "telefonie życzliwości" - podkreślił Dariusz Sobieski z fundacji Subvenio.

Pod numer 45 638 50 32 seniorzy będą mogli telefonować w poniedziałki, środy i piątki w godz. 16-18. Wszyscy uczestnicy projektu działają pro bono.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.