Emerytura. Czy trzeba się zwalniać z pracy albo likwidować działalność?

PRACA

Autor: Dziennik Gazeta Prawna/Rynek Seniora   30 listopada 2015 14:17


Emerytura. Czy trzeba się zwalniać z pracy albo likwidować działalność? Ustawa emerytalna ogranicza równoczesne pobieranie dwóch świadczeń - emerytury oraz wynagrodzenia za pracę. Fot. Fotolia

Jeżeli pracownik chce pobierać świadczenie emerytalne, musi rozwiązać stosunek pracy z dotychczasowym pracodawcą. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą.

Dopóki osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę nie zrezygnuje z niej, ZUS nie uruchomi wypłaty emerytury, pomimo że została już przyznana.

Ustawa emerytalna (art. 103a) ogranicza bowiem równoczesne pobieranie dwóch świadczeń - emerytury oraz wynagrodzenia za pracę. Zgodnie z przepisami, prawo do emerytury ulega zawieszeniu bez względu na wysokość przychodu uzyskiwanego przez emeryta z tytułu zatrudnienia kontynuowanego bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą.

Jednak zapisy te obowiązują tylko zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Osoba prowadząca działalność gospodarczą nie musi więc jej likwidować ani zawieszać, aby otrzymać świadczenie.

Więcej: www.gazetaprawna.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.