
Jeżeli pracownik chce pobierać świadczenie emerytalne, musi rozwiązać stosunek pracy z dotychczasowym pracodawcą. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą.
Dopóki osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę nie zrezygnuje z niej, ZUS nie uruchomi wypłaty emerytury, pomimo że została już przyznana.
Ustawa emerytalna (art. 103a) ogranicza bowiem równoczesne pobieranie dwóch świadczeń - emerytury oraz wynagrodzenia za pracę. Zgodnie z przepisami, prawo do emerytury ulega zawieszeniu bez względu na wysokość przychodu uzyskiwanego przez emeryta z tytułu zatrudnienia kontynuowanego bez uprzedniego rozwiązania stosunku pracy z pracodawcą.
Jednak zapisy te obowiązują tylko zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Osoba prowadząca działalność gospodarczą nie musi więc jej likwidować ani zawieszać, aby otrzymać świadczenie.
Więcej: www.gazetaprawna.pl
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych