
Państwowa Inspekcja Pracy przeprowadziła kontrolę zatrudnienia w czterech ośrodkach i siedmiu domach pomocy społecznej - donosi „Dziennik Bałtycki”. Jakie były jej wyniki?
Nieprawidłowości odnotowano w 10 placówkach. Stwierdzono błędy i uchybienia m.in. w treści świadectw i regulaminów pracy.
Jak informuje Dziennik Bałtycki, zastrzeżenia inspektorów wzbudził m.in. sposób ewidencjonowania czasu pracy. Niektórym pracownikom nie zapewniono 11-godzinnego, nieprzerwanego odpoczynku dobowego. Pojawiły się też nieprawidłowości w udzielaniu urlopów.
Prześwietlono również bezpieczeństwo i higienę pracy. Okazało się, że w niektórych placówkach nie prowadzono obowiązkowych szkoleń dotyczących bezpieczeństwa. Były też przypadki osób dopuszczonych do pracy bez wstępnych badań lekarskich.
Stwierdzono też brak obowiązkowej instrukcji prac, związanych z podnoszeniem i przenoszeniem chorych. Inspektorzy wystawili w sumie 23 decyzje, które dotyczyły 160 pracowników.
Więcej: www.dziennikbaltycki.pl
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych