Pracownik się starzeje, więc trzeba o niego dbać

PRACA

Autor: PAP/Rynek Seniora   19 października 2015 09:49


Pracownik się starzeje, więc trzeba o niego dbać Zdaniem ekspertów dbałość o zdrowie pracowników powinno stać się częścią strategii firm. Fot. Andrzej Wawok, PTWP

Pod względem troski o zdrowie personelu nasze firmy mają sporo do nadrobienia. Demografia wymusi zmiany - informuje „Puls Biznesu”.

Gdy na świecie w pełni wdrożoną strategią promocji zdrowia może się pochwalić 29 proc. firm, w Polsce ten wskaźnik wynosi tylko 3 proc. Lepiej jest u nas z pojedynczymi inicjatywami w tej sferze. Prowadzi je 43 proc. przedsiębiorstw - wynika z 6. edycji badania Buck Consultants.

- W ciągu najbliższych 15-20 lat średnia wieku pracowników przekroczy 50 lat. Już teraz niezbędne są takie zmiany w kulturze firm, w ich organizacji i stylu zarządzania, które zapewnią wysokie wskaźniki zdrowia, wydolności i kreatywności starzejącej się kadry - mówi Wojciech Eichelberger, dyrektor merytoryczny instytutu Psychoimmunologii - IPSI.

Według raportu Buck Consultants tylko około 30 proc. polskich spółek zaczęło myśleć o corporate wellness (CW) w kategoriach strategicznych potrzeb firmy. Zaledwie kilka procent coś w tej sprawie robi, czyli wprowadza CW do swoich planów szkoleniowych i kultury przedsiębiorstw.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.