Dzienne domy opieki medycznej: MZ odpowiada na najczęstsze pytania
Autor: MZ/Rynek Seniora   19 sierpnia 2015 13:31

Minimalny i maksymalny okres trwania projektu, finansowanie leków wydawanych w placówkach czy dopuszczalny poziom cross‐financingu w ramach projektu. To jedne z najczęstszych pytań zadawanych przez podmioty zainteresowane udziałem w konkursie na prowadzenie dziennych domów opieki medycznej.

1. Czy jedna instytucja może złożyć więcej niż jeden projekt. Dla przykładu, czy może w jednej placówce stworzyć dwukrotnie więcej miejsc realizując 2 projekty?  
Nie. Zgodnie z kryteriami dostępu „Projektodawca może złożyć nie więcej niż jeden wniosek o dofinansowanie projektu (niezależnie, czy jako beneficjent, czy partner projektu)”. Liczba utworzonych miejsc w DDOM powinna być zgodna ze standardem, tj. między 10 a 15 osób.

W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku przez projektodawcę Ministerstwo Zdrowia jako IOK (Instytucja Ogłaszająca Konkurs) odrzuci wszystkie złożone w odpowiedzi na konkurs wnioski, w związku z niespełnieniem przez beneficjenta kryterium dostępu.

2. Jaka jest możliwość finansowania dziennego domu opieki medycznej ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia po zakończeniu realizacji projektu? 
Projekt ma charakter pilotażu nowego świadczenia zdrowotnego. Wobec tego na tym etapie IOK nie ma możliwości stwierdzić czy bezpośrednio po zakończeniu realizacji projektu będzie możliwość sfinansowania DDOM ze środków NFZ. Niemniej jednak w trakcie jego realizacji będą prowadzone prace mające na celu rozszerzeniem wykazu świadczeń gwarantowanych o świadczenia zdrowotne pilotażowo testowane w ramach tego konkursu.  

3. Co oznacza, że DDOM ma być wyodrębnioną strukturalnie częścią podmiotu? 
Projektodawca powinien dążyć do powstania wyodrębnionego „modułu”. Niemniej jednak nie ma konieczności, aby wszystkie pomieszczenia wykorzystywane były wyłącznie przez pacjentów DDOM. Pacjenci mogą korzystać z obecnych pomieszczeń podmiotu leczniczego, takich jak np. szatnia, toaleta, sala rehabilitacyjna. Niemniej jednak, w przypadku sal rehabilitacyjnych powinny być jasno określone zasady wykorzystania tych sal na potrzeby DDOM (bez szkody dla pacjentów DDOM) oraz poza projektem.

Jednocześnie wszystkie pomieszczenia wydzielone na potrzeby DDOM powinny spełniać wymogi standardu opisane w załączniku nr 1 do regulaminu. Jednocześnie zapis dotyczący wyodrębnionej strukturalnie części podmiotu leczniczego na potrzeby DDOM dotyczy zapisów struktury organizacyjnej jednostki np. regulaminu organizacyjnego na podstawie, którego zostanie utworzony i będzie działał DDOM.

Po rozpoczęciu realizacji projektu taka struktura powinna zostać wyodrębniona, regulamin zatwierdzony i nadany kod charakteryzujący specjalność komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa (2200 - dzienny ośrodek opieki geriatrycznej) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania.

4. Czy można ująć w budżecie zakup środków w kwocie pow. 3500 zł netto i czy jeśli tak, to amortyzacja jest wydatkiem kwalifikowalnym? 
W budżecie szczegółowym projektu można ująć zakup środków trwałych w kwocie powyżej 3500 zł netto lub jego amortyzację. Beneficjent dokonuje wyboru metody rozliczenia środka trwałego jako zakup lub jako amortyzacja i jednoznacznie wskazuje formę rozliczenia tego typu wydatku  w budżecie szczegółowym.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu
    Dobrzemieszkaj Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24
    Rynek aptek House Market Portal Spożywczy Puls HR Property Design
    Koszyk cenowy Sady Ogrody Promocjada Puls HR