Polska firma telemedyczna SiDLY pomaga samorządom otoczyć opieką seniorów w czasie epidemii
Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez SiDly Sp. z o.o.   15 kwietnia 2020 14:19

Opaska oferuje szereg funkcji - wykonywanie pomiarów temperatury, tętna, detektor upadku i na bieżąco przesyła je bezpośrednio do telecentrum. Dzięki wbudowanemu lokalizatorowi możliwe jest wskazanie dokładnego miejsca pobytu użytkownika opaski. Urządzenie dodatkowo umożliwia dwustronną komunikację - można dzwonić bezpośrednio na opaskę lub z opaski do opiekuna bądź ratownika w telecentrum. Zadbano o niezawodność i łatwość użytkowania. Zapewnia ją szereg rozwiązań technicznych m.in. duży przycisk SOS oznaczony alfabetem Braille’a, czujniki zdjęcia i założenia opaski, przypomnienie o konieczności naładowania opaski oraz solidna konstrukcja urządzenia o jakości potwierdzonej certyfikatem medycznym. System czujników może być rozbudowany o elementy zapewniające bezpieczeństwo w domu - detektor gazu, dymu, czadu i zalania wodą. Dopełnieniem systemu jest całodobowe centrum teleopieki, gdzie ratownicy czuwają nad bezpieczeństwem użytkowników, komunikując się z nimi lub wzywając służby ratunkowe w razie wykrycia omdlenia, upadku, czy sygnału SOS. Obecnie opaski SiDLY wykonują łącznie ponad 1 215 000 pomiarów miesięcznie.

Wdrożenie systemu SiDLY w kolejnym obszarze zastosowań, czyli w szpitalnych oddziałach ratunkowych, rozpoczęło się w roku 2019. Dzięki temu, kiedy w nasz kraj uderzyła epidemia koronawirusa, system był już sprawdzony w warunkach szpitalnych i wykazał w nich swoją wysoką użyteczność. Obecnie, zgodnie z opinią Wojewódzkiego Konsultanta w dziedzinie epidemiologii, zastosowanie systemu SiDLY w walce z rozprzestrzenianiem się COViD-19 pomaga rozwiązać szereg pilnych problemów. Ogranicza rozprzestrzenianie się koronawirusa poprzez zastosowanie opasek telemedycznych u osób objętych kwarantanną. Pozwala monitorować ich parametry życiowe i sprawdzać, czy znajdują się w określonej strefie ograniczonego poruszania się, umożliwia monitoring pacjentów w domu, co daje możliwość objęcia opieką medyczną większej liczby osób i chroni personel medyczny poprzez minimalizację zbędnych kontaktów z pacjentami. Jeśli opieka całkowicie zdalna okazuje się niewystarczająca, system telemedyczny pozwala na monitoring pacjentów na oddziałach zakaźnych i w izolatkach. Dzięki zastosowaniu opaski telemedycznej nie ma konieczności wykonywania ciągłych pomiarów przez personel medyczny i zbędnego kontaktu z chorym. Dodatkowo w sytuacji odchyleń parametrów życiowych użytkownika opaska telemedyczna automatycznie uruchamia sygnał alarmowy.

W obecnej sytuacji walki z rozprzestrzenianiem się SARS-CoV-2 system telemedyczny SiDLY oferuje samorządom szereg korzyści.

  • Ogranicza rozprzestrzenianie się wirusa na terenie gminy, gdyż daje możliwość zmniejszenia częstości wizyt opiekunów i lekarzy, oraz pozwala opiekunom na zdalne sprawdzenie czy seniorzy bez niezbędnej potrzeby nie opuszczają miejsca zamieszkania.
  • Ułatwia szybką i precyzyjną pomoc medyczną, pozwalając na podejmowanie natychmiastowej reakcji na pojawiające się spadki saturacji.
  • Dla samorządów finansujących działanie Domów Pomocy Społecznej istotne są również możliwe do uzyskania dzięki systemowi SiDLY Care oszczędności finansowe, wynikające ze skrócenia czasu obchodów pielęgniarek, automatycznego gromadzenia danych medycznych oraz szybkiej reakcji na sytuacje alarmowe. Pozwala też na zwiększenie bezpieczeństwa pracowników Domów Opieki Społecznej, redukując możliwość zarażenia. Urządzenie jest również bardzo dobrym narzędziem do opieki środowiskowej. Firma dysponuje olbrzymim doświadczeniem we wdrożeniach systemu teleopieki we współpracy z polskimi samorządami. Dlatego jest w stanie proces wdrażania przeprowadzić szybko, sprawnie i w sposób pozwalający wszystkim użytkownikom na realne wykorzystywanie pełnych możliwości systemu. Umożliwia to zresztą sama konstrukcja systemu: dla seniora, który może mieć kłopoty z obsługą współczesnych, zaawansowanych urządzeń, opaska jest praktycznie bezobsługowa i nie wymaga posiadania żadnych innych urządzeń teleinformatycznych, a czynności związane z konfiguracją i obsługą mogą być wykonane zdalnie przez opiekunów i pracowników telecentrum.

Niezawodność i skuteczność systemu SiDLY została wielokrotnie potwierdzona w sytuacjach, które wymagały ratowania zdrowia i życia seniorów. W Lublinie uczestnik programu SOS dla Seniora, realizowanego przez SiDLY, poczuł się źle, miał trudności z oddychaniem i skarżył się na silny ból w klatce piersiowej. Wezwał pomoc naciskając przycisk SOS znajdujący się na opasce. Ratownik z telecentrum nawiązał połączenie głosowe z seniorem przy pomocy opaski, wzywając jednocześnie Zespół Ratownictwa Medycznego. Mężczyzna został przewieziony do szpitala i poddany hospitalizacji. Seniorka z Ustki, będąc w domu w towarzystwie opiekunki, poczuła duszności i problemy z oddychaniem. Opiekunka, pod wpływem silnych emocji, nie była w stanie prawidłowo zareagować. Jednak sama użytkowniczka opaski SIDLY wywołała sygnał alarmowy, który zarejestrowało całodobowe centrum telemonitoringu.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu
    Dobrzemieszkaj Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24
    Rynek aptek House Market Portal Spożywczy Puls HR Property Design
    Koszyk cenowy Sady Ogrody Promocjada Puls HR