
RYNEK OPIEKI
Opaska oferuje szereg funkcji - wykonywanie pomiarów temperatury, tętna, detektor upadku i na bieżąco przesyła je bezpośrednio do telecentrum. Dzięki wbudowanemu lokalizatorowi możliwe jest wskazanie dokładnego miejsca pobytu użytkownika opaski. Urządzenie dodatkowo umożliwia dwustronną komunikację - można dzwonić bezpośrednio na opaskę lub z opaski do opiekuna bądź ratownika w telecentrum. Zadbano o niezawodność i łatwość użytkowania. Zapewnia ją szereg rozwiązań technicznych m.in. duży przycisk SOS oznaczony alfabetem Braille’a, czujniki zdjęcia i założenia opaski, przypomnienie o konieczności naładowania opaski oraz solidna konstrukcja urządzenia o jakości potwierdzonej certyfikatem medycznym. System czujników może być rozbudowany o elementy zapewniające bezpieczeństwo w domu - detektor gazu, dymu, czadu i zalania wodą. Dopełnieniem systemu jest całodobowe centrum teleopieki, gdzie ratownicy czuwają nad bezpieczeństwem użytkowników, komunikując się z nimi lub wzywając służby ratunkowe w razie wykrycia omdlenia, upadku, czy sygnału SOS. Obecnie opaski SiDLY wykonują łącznie ponad 1 215 000 pomiarów miesięcznie.
Wdrożenie systemu SiDLY w kolejnym obszarze zastosowań, czyli w szpitalnych oddziałach ratunkowych, rozpoczęło się w roku 2019. Dzięki temu, kiedy w nasz kraj uderzyła epidemia koronawirusa, system był już sprawdzony w warunkach szpitalnych i wykazał w nich swoją wysoką użyteczność. Obecnie, zgodnie z opinią Wojewódzkiego Konsultanta w dziedzinie epidemiologii, zastosowanie systemu SiDLY w walce z rozprzestrzenianiem się COViD-19 pomaga rozwiązać szereg pilnych problemów. Ogranicza rozprzestrzenianie się koronawirusa poprzez zastosowanie opasek telemedycznych u osób objętych kwarantanną. Pozwala monitorować ich parametry życiowe i sprawdzać, czy znajdują się w określonej strefie ograniczonego poruszania się, umożliwia monitoring pacjentów w domu, co daje możliwość objęcia opieką medyczną większej liczby osób i chroni personel medyczny poprzez minimalizację zbędnych kontaktów z pacjentami. Jeśli opieka całkowicie zdalna okazuje się niewystarczająca, system telemedyczny pozwala na monitoring pacjentów na oddziałach zakaźnych i w izolatkach. Dzięki zastosowaniu opaski telemedycznej nie ma konieczności wykonywania ciągłych pomiarów przez personel medyczny i zbędnego kontaktu z chorym. Dodatkowo w sytuacji odchyleń parametrów życiowych użytkownika opaska telemedyczna automatycznie uruchamia sygnał alarmowy.
W obecnej sytuacji walki z rozprzestrzenianiem się SARS-CoV-2 system telemedyczny SiDLY oferuje samorządom szereg korzyści.
Niezawodność i skuteczność systemu SiDLY została wielokrotnie potwierdzona w sytuacjach, które wymagały ratowania zdrowia i życia seniorów. W Lublinie uczestnik programu SOS dla Seniora, realizowanego przez SiDLY, poczuł się źle, miał trudności z oddychaniem i skarżył się na silny ból w klatce piersiowej. Wezwał pomoc naciskając przycisk SOS znajdujący się na opasce. Ratownik z telecentrum nawiązał połączenie głosowe z seniorem przy pomocy opaski, wzywając jednocześnie Zespół Ratownictwa Medycznego. Mężczyzna został przewieziony do szpitala i poddany hospitalizacji. Seniorka z Ustki, będąc w domu w towarzystwie opiekunki, poczuła duszności i problemy z oddychaniem. Opiekunka, pod wpływem silnych emocji, nie była w stanie prawidłowo zareagować. Jednak sama użytkowniczka opaski SIDLY wywołała sygnał alarmowy, który zarejestrowało całodobowe centrum telemonitoringu.
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych