
„Przestaw się na Zdrowe Myślenie” - to hasło kampanii społecznej zainicjowanej przez Zakład Opiekuńczo-Leczniczy i Rehabilitacji Medycznej SP ZOZ w Poznaniu.
Jej celem jest walka z „chorymi słowami” - krzywdzącymi, stygmatyzującymi określeniami (czubek, wariatka, schizol itp.) używanymi w stosunki do osób zmagających się z zaburzeniami psychicznymi, niepełnosprawnych intelektualnie, starszych lub niesamodzielnych.
Kampanię zainicjowali poznaniacy 27 września pod Centrum Kultury Zamek i w Teatrze Animacji w Poznaniu. Wraz z osobistościami świata kultury i sportu nagrali spot reklamujący akcję - manifest społeczny przeciwko „chorym słowom”. Stworzony wspólnymi siłami spot emitowany będzie w telewizji, a także w różnych wariantach w internecie.
W ramach działań dla szkół przygotowane zostały lekcje dopasowane dla różnych grup wiekowych - od przedszkolnych do ponadgimnazjalnych. Wszystkie posiadają rekomendację Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty i pozytywną opinią Krajowego Konsultanta ds. Psychiatrii. Na oficjalnej stronie akcji w dziale „Edukacja”, na nauczycieli czekają gotowe do pobrania materiały - wśród nich m.in. skrypty opracowane przez specjalistów z dziedziny edukacji i psychologii. Można także obejrzeć przeprowadzone już lekcje pokazowe.
Dla instytucji, urzędów i firm z kolei stworzony został e-learning. Jego ukończenie umożliwia zdobycie specjalnego certyfikatu: „Strefa Zdrowego Myślenia”, który warto wyeksponować w widocznym dla Klientów miejscu.
Kampania potrwa do końca lutego 2016 r.
Więcej: www.onet.pl
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych