Ruszyła kampania społeczna wspierająca opiekunów rodzinnych

RYNEK OPIEKI

Autor: PAP/Rynek Seniora   27 listopada 2017 11:40


Ruszyła kampania społeczna wspierająca opiekunów rodzinnych Fot. materiały prasowe (zdjęcie ilustracyjne)

Wsparcie dla osób sprawujących opiekę nad ciężko chorymi bliskimi to cel kampanii kampanii społecznej "Opiekun rodzinny - nie musi być sam". W ramach akcji wolontariusze w całej Polsce przebiorą się w żółte peleryny i czarne maski, by zwrócić uwagę na sytuację opiekunów.

Organizatorzy kampanii z Fundacji Hospicyjnej chcą zwrócenia uwagi na szczególny wymiar i nakład pracy opiekunów w Polsce oraz stworzenia osobom zajmującym się w domach swoimi ciężko chorymi bliskimi warunków przywracających ich życiu normalność.

- Nasza kampania jest o tym, żebyśmy dostrzegli miliony osób, miliony opiekunów rodzinnych i w jakiś sposób zaczęli ich wspierać. Oczywiście, musimy pamiętać o tym, że wspierać powinien system. Powinien być zbudowany system, który zapewni odpowiednie wsparcie. Mamy nadzieje, że taki system powstanie, bo jesteśmy jednym z najszybciej starzejących się krajów w Europie, więc czasu mamy niewiele - mówiła w trakcie piątkowego (24 listopada) spotkania prasowego koordynatorka kampanii i prezes Fundacji Hospicyjnej Anna Janowicz.

Dodała, że celem kampanii jest również pokazanie, że każdy może wspierać opiekunów rodzinnych. - Chcemy zachęcać do tego, żebyśmy się rozejrzeli wokół, czy w naszych rodzinach, w naszym sąsiedztwie, w naszej parafii czy w pracy nie ma kogoś, kto zajmuje się swoim bliskim i potrzebuje pomocy. Bo opieka codzienna to wielkie wyzwanie i obciążenie zarówno fizyczne, jak i emocjonalne. Tworzymy lokalny wolontariat opiekuńczy, staramy się organizować warsztaty dla opiekunów rodzinnych, staramy się zapewnić im opiekę wyręczającą, wytchnieniową, żeby mieli chwilę dla siebie - powiedziała Janowicz.

W ramach ogólnopolskiej kampanii wolontariusze oraz inne osoby zachęcane przez fundację do udziału w akcji założą zwracające uwagę żółte peleryny i czarne maski. Przebrani za superbohaterów będą robić sobie zdjęcia i umieszczać je w mediach społecznościowych pod hasztagiem #amożety. To ma być symboliczny wyraz wsparcia dla członków rodzin, którzy opiekują się swoimi ciężko chorymi bliskimi w domach. Kampanii towarzyszyć będzie również spot reklamowy.

Kampania uzyskała patronat honorowy Rzecznika Praw Obywatelskich. Fundacja Hospicyjna będzie gospodarzem panelu poświęconego prawom opiekunów rodzinnych podczas grudniowego Kongresu Praw Człowieka, który odbędzie się 8 grudnia w Warszawie.

Fundacja Hospicyjna powstała w 2004 r., wspiera ponad 100 hospicjów w całej Polsce. Opiekuje się także gdańskim Hospicjum im. ks. E. Dutkiewicza SAC. Stacjonarne i domowe hospicjum dla dzieci i dorosłych na Pomorzu w minionych 30 latach pomogło ponad 25 tys. osób. Na podstawowe potrzeby hospicjum Fundacja potrzebuje rocznie prawie 5,5 mln zł.

Fundacja działa głównie na Pomorzu, ale organizuje też wiele akcji ogólnopolskich, m.in. pod hasłem: "Hospicjum to też Życie". 

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.