CBOS: najstarsi internauci rzadko szukają online informacji medycznych

ZDROWIE

Autor: PAP/Rynek Seniora   03 listopada 2016 16:02


CBOS: najstarsi internauci rzadko szukają online informacji medycznych Obecnie regularnie korzysta z internetu dwie trzecie dorosłych Polaków (66 proc.) Fot. Fotolia

Większość użytkowników internetu (79 proc.) korzysta z informacji lub opinii o lekarzach i lekach w sieci; a ponad jedna czwarta (27 proc., ) kontaktuje się w ten sposób z placówkami medycznymi i lekarzami - podaje najnowszy sondaż CBOS.

Jak podaje CBOS, obecnie regularnie korzysta z internetu dwie trzecie dorosłych Polaków (66 proc.) Według badań CBOS, jedna piąta (21 proc.) z nich nabywa przez internet leki lub akcesoria medyczne.

Ponad połowa (59 proc.) korzystających z internetu uzupełniała lub weryfikowała online informacje uzyskane od lekarza, a 17 proc. internautów po "konsultacji" z internetem postąpiło inaczej, niż zalecił lekarz, lub w ogóle zaprzestało leczenia.

Większości osób korzystających z internetu (69 proc.) zdarza się przy złym samopoczuciu szukać w sieci informacji na temat konkretnych dolegliwości i sposobu zaradzenia im. Ponad jednej czwartej (28 proc.) zdarza się w takim przypadku konsultować z innymi użytkownikami, a jednej siódmej (14 proc.) - ustalać na podstawie informacji znalezionych w sieci własny sposób leczenia, bez konsultacji z lekarzem

Jak podkreśla CBOS, w zakresie medycznego wykorzystania internetu bardziej aktywne, zwłaszcza w poszukiwaniu informacji i kontaktowaniu się z placówkami medycznymi są internautki (91 proc.) niż internauci (71 proc.). Ponadto wyróżniają się badani mający wyższe wykształcenie (91 proc.) i mieszkańcy dużych miast, zwłaszcza największych aglomeracji (92 proc.). Stosunkowo rzadko informacji medycznych online szukali najstarsi internauci.

Z deklaracji badanych wynika, że przede wszystkim szukają informacji: najczęściej ogólnych, o lekarzach i usługach medycznych (70 proc., w tym 29 proc. zdarza się to często), nieco rzadziej o lekach i ich działaniu (61 proc., w tym 23 proc. często), a ponadto do sprawdzania opinii na temat lekarzy (55 proc., w tym 24 proc. często).

Według CBOS, skala wykorzystywania internetu do kontaktu z placówkami medycznymi jest zdecydowanie mniejsza. 

Stosunkowo niewielu dokonuje w internecie zakupu leków i asortymentu medycznego. 

Co drugi użytkownik internetu (50 proc., czyli jedna trzecia ogółu dorosłych) odwiedza strony internetowe dotyczące zdrowia, problemów z nim związanych i leczenia. Spośród nich nieliczni (3 proc.) deklarują, że robią to regularnie, jedna czwarta (25 proc.) wchodzi na nie od czasu do czasu, a ponad jedna piąta (22 proc.) sporadycznie.

Co dwudziesty internauta (5 proc.) odwiedza strony aptek i sklepów z artkułami medycznymi, a także witryny zwierające informacje i opinie o lekach. 

Około jednej ósmej użytkowników internetu (13 proc., czyli 8 proc. ogółu dorosłych) uczestniczy w forach i grupach związanych ze zdrowiem i medycyną.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.