Dystrybutor suplementu na odchudzanie odda klientom połowę ceny

ZDROWIE

Autor: PAP/Rynek Seniora   29 maja 2018 13:07


Dystrybutor suplementu na odchudzanie odda klientom połowę ceny W reklamach Green Magma pojawiały się hasła, które mogą sugerować szczególne właściwości tego suplementu. Jednak nie są one poparte badaniami. Fot. Fotolia

Dystrybutor suplementu diety Green Magma, który miałby sprzyjać odchudzaniu, będzie musiał oddać konsumentom połowę ceny - zdecydował UOKiK, kwestionując reklamy tego środka. Promocja kończy się dziś - mówiły reklamy, choć trwała dwa lata; produkt jest wyjątkowy - deklarowano, choć nie było to udowodnione badaniami.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował we wtorek (29 maja), że jego prezes wydał decyzję dotyczącą firmy Logihub - dystrybutora suplementu diety Green Magma. Urząd zakwestionował reklamy tego środka spożywczego, pojawiające się w prasie, telewizji i internecie od 2015 roku.

UOKiK wskazał, że Green Magma była reklamowana hasłami, które sugerowały, że konsument może kupić suplement po atrakcyjnej cenie tylko w danym momencie. Tymczasem, jak ustalił urząd, Green Magma nigdy nie był oferowany po tak wysokich cenach, a rzekoma promocja trwała nieprzerwanie od sierpnia 2015. Przykładowe hasła to: "Promocja kończy się dzisiaj", "Taka okazja więcej się nie powtórzy", "Normalna cena skutecznej kuracji odchudzającej Green Magma to aż 500 zł", "Dzisiaj z uwagi na ofertę specjalną producenta zakupisz ją za jedyne 99 zł".

"Ceny nie mogą być fikcją, a obniżki nie mogą być sztucznie wykreowane. Takie działanie służy tylko zwabieniu konsumenta, żeby szybko kupił produkt. Nieuczciwą praktyką rynkową jest twierdzenie, że coś będzie dostępne w promocji tylko przez pewien czas, jeśli jest to niezgodne z prawdą" - podkreśla prezes UOKiK Marek Niechciał, cytowany w komunikacie Urzędu.

UOKiK podnosi, że w reklamach Green Magma pojawiały się hasła, które mogą sugerować szczególne właściwości tego suplementu. Jak się okazało, nie są one poparte badaniami. Przykładowe hasła brzmiały: "Działa już po 3 dniach", "Zrzucisz nawet 20 kilogramów", "W Stanach Zjednoczonych Green Magma stosowana jest przez ponad 50 proc. odchudzających się kobiet".

"Zapewnienia o działaniu suplementów diety, ich popularności, powinny być rzetelne i prawdziwe. Konsument ufa reklamie i mógłby nie kupić Green Magmy, gdyby przekaz zawierał inne informacje" - wskazał Niechciał.

UOKiK podał, że dystrybutor - Logihub - zobowiązał się do zmiany praktyk, dlatego uniknął kary finansowej. Przedsiębiorca nie będzie używał w reklamach haseł, które wzbudziły wątpliwości urzędu. Poza tym odda konsumentom połowę ceny tego suplementu niezależnie od daty zakupu. Konsumenci mogą wysyłać wiadomość i skan paragonu na adres dystrybutora: reklamacje@bezkilogramow.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu
    Dobrzemieszkaj Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24
    Rynek aptek House Market Portal Spożywczy Puls HR Property Design
    Koszyk cenowy Sady Ogrody Promocjada Puls HR