Gra mobilna pomoże w badaniach nad demencją

ZDROWIE

Autor: PAP/Rynek Seniora   31 sierpnia 2017 11:00


Gra mobilna pomoże w badaniach nad demencją Fot. Tai Chiahung/Flickr.com (CC BY-SA 2.0)

Za pośrednictwem gry „Sea Hero Quest VR” naukowcy uzyskają dane na potrzeby badań nad demencją. Gra jest dostępna bezpłatnie na platformie Oculus. Premiera odbyła się we wtorek (29 sierpnia) w Berlinie.

"Sea Hero Quest VR" to nowa wersja gry mobilnej, która już wcześniej znalazła zastosowanie w gromadzeniu danych na użytek badań nad demencją. Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) ma pozwolić naukowcom na poszerzenie skali i zwiększenie precyzji dotychczasowych obserwacji, a także zaangażowanie w badania osób, które nie były w stanie zrozumieć mechaniki poprzedniej wersji gry, m.in. osób z zaawansowaną demencją.

Oryginalną grę "Sea Hero Quest" wydaną w 2016 roku pobierano ponad 2,8 mln razy (33,2 tys. razy w Polsce). Naukowcy pracujący nad rozpoznaniem mechanizmów umożliwiających poruszanie się w przestrzeni zebrali za pomocą gry dane, które pozwoliły na opracowanie unikalnego wzorca orientacji przestrzennej człowieka. Wstępne wyniki ich analizy zaprezentowane zostały na konferencji Neuroscience 2016 w San Diego. Obecnie "Sea Hero Quest" przechodzi testy sprawdzające możliwość wykorzystania jej w warunkach klinicznych.

- Gra, którą oddajemy w ręce użytkowników, jest efektem pracy interdyscyplinarnego zespołu, wyznacza inne, rewolucyjne wręcz obszary zastosowania nowych technologii. Dzięki niej możemy uczestniczyć w przełomowym projekcie, w efekcie którego gromadzone są unikalne, zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym dane, umożliwiające zrozumienie mechanizmów powodujących demencję - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor komunikacji korporacyjnej w T-Mobile.

Współcześnie demencja jest jedną z najczęstszych chorób na świecie. Autorzy raportu World Alzheimer Report 2016 szacują, że w ubiegłym roku cierpiało na nią 47,5 mln osób, z których od 28,5 mln do 33,3 mln chorowało na Alzheimera. WHO przewiduje, że w 2030 roku liczba osób dotkniętych tą chorobą może sięgnąć 75,6 mln, a do 2050 r. wzrośnie do 135,5 mln. Dynamika wzrostu liczby zachorowań skłania naukowców do poszukiwania nowych, niestandardowych źródeł danych, które pozwolą zrozumieć mechanizm choroby - w tym także gier.

Gra "Sea Hero Quest VR" została opracowana przez T-Mobile we współpracy z University College London, University of East Anglia, Alzheimer's Research oraz studiem produkcyjnym Glitchers. Gra współdziała z okularami Samsung Gear VR i jest dostępna bezpłatnie na platformie mobilnej Oculus. Wszystkie dane gromadzone w ramach obserwacji rozgrywek będą anonimizowane i przechowywane w centrum danych T-Systems w Niemczech w zgodzie z niemieckimi przepisami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.