Jak złożyć skargę do NFZ na źle realizowaną usługę medyczną?

ZDROWIE

Autor: Jacek Wykowski/Rynek Seniora   02 sierpnia 2016 14:48


Jak złożyć skargę do NFZ na źle realizowaną usługę medyczną? NFZ przyjmuje także skargi od pacjentów w zakresie nieprawidłowo świadczonych usług medycznych przez mających kontrakt z Funduszem świadczeniodawców. Fot. Piotr Waniorek

Przedmiotem skargi do Narodowego Funduszu Zdrowia może być nieprawidłowo realizowana umowa o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawarta z oddziałem wojewódzkim Funduszu lub nawet niewłaściwe załatwianie spraw przez samych pracowników NFZ-u.

Pismo ze skargą powinno zawierać dane skarżącego (imię, nazwisko, adres, numer telefonu), dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy, precyzyjny opis zdarzenia, a w przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej (np. osoby w podeszłym wieku) konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia.

Jak informuje NFZ, zastrzeżenia pacjentów dotyczące sposobu leczenia należy kierować w pierwszej kolejności do dyrektora szpitala lub kierownika przychodni, a dopiero potem do Rzecznika Praw Pacjenta lub rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej lub do NFZ.

- Należy pamiętać, że pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia - czytamy na stronach Funduszu.

Skargę należy złożyć w oddziale wojewódzkim NFZ. Można to zrobić na kilka sposobów: bezpośrednio w siedzibie oddziału lub jego delegaturze, drogą pocztową, poprzez przesłanie skargi na stosowny adres e-mail. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu tego uzupełnienia do Funduszu.

Zobacz: DANE KONTAKTOWE ODDZIAŁÓW WOJEWÓDZKICH NFZ

O sposobie rozpatrzenia skargi informuje stosowne pismo. Każda skarga jest na wstępie analizowana w odniesieniu do obowiązujących przepisów oraz postanowień umowy wiążącej danego świadczeniodawcę z oddziałem wojewódzkim NFZ. W przypadku konieczności prowadzenia postępowania wyjaśniającego Fundusz występuje do świadczeniodawcy z prośbą o złożenie wyjaśnień lub zajęcie stanowiska w danej sprawie. W niektórych przypadkach konieczne jest również przeprowadzenie kontroli u świadczeniodawcy.

Miejscem, w którym skarżący mogą uzyskać pomoc w formie interwencji jest Biuro Rzecznika Praw Pacjenta. Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta funkcjonuje pod numerem 800 190 590.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.