Jeden z największych szpitali uczy o udarze. Pomagają znane osoby

ZDROWIE

Autor: PAP/Rynek Seniora   03 stycznia 2017 15:11


Jeden z największych szpitali uczy o udarze. Pomagają znane osoby Organizatorzy zachęcają do zrobienia sobie zdjęcia z napisem #UdarLiczySięCzas. Fot. www.fb.com/SzpitalOchojec

Jak wcześnie rozpoznać udar i jak jest on niebezpieczny, informuje w kampanii edukacyjnej wykorzystującej portal społecznościowy Górnośląskie Centrum Medyczne w Katowicach - Ochojcu. Akcję wspierają m.in. znane osobistości.

- Nasz szpital od wielu lat organizuje akcje mające na celu propagowanie zdrowego stylu życia. Spotkania te połączone są z badaniami profilaktycznymi, konsultacjami lekarskimi i poradami pielęgniarsko - rehabilitacyjnymi. W tym roku postanowiliśmy zmienić konwencję i zorganizować kampanię edukacyjną za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook - powiedziała PAP kierownik działu promocji szpitala Jolanta Wołkowicz.

#UdarLiczySięCzas - zdjęcie z hashtagiem
- Powszechnie wiadomo, że Facebook i inne media internetowe mają nieprawdopodobną siłę przekazu i są doskonałym narzędziem do komunikacji. Zamierzamy dotrzeć do jak największej liczby ludzi z pakietem edukacyjnym i - co najważniejsze - z istotnym przesłaniem, że w udarze mózgu bardzo ważny jest upływ czasu - dodała.

Podczas trwania kampanii na profilu szpitala publikowane są informacje dotyczące profilaktyki, umiejętności rozpoznawania udaru mózgu, nowoczesnych form leczenia, rehabilitacji, a także poradniki dla rodzin osób po udarze.

Aby dotrzeć do jak największej liczby osób, organizatorzy zachęcają wszystkich zainteresowanych do zrobienia sobie zdjęcia z napisem #UdarLiczySięCzas i przesłanie go na skrzynkę mailową szpitala, przekazanie informacji o akcji swoim bliskim, a także umieszczenia zdjęcia na swoim profilu. Fotografie wykonane zgodnie z zasadami kampanii zostaną opublikowane na profilu szpitala.

Szpital zaprosił do akcji znane osobowości ze świata nauki, kultury, sportu i mediów, a także poszczególne grupy zawodowe: górników, strażaków, policjantów.

Kampania będzie trwać do końca stycznia, a zwieńczy ją wykonanie fototapety z nadesłanych zdjęć i umieszczenie jej w szpitalu.

Polska: udar co 8 minut
W Polsce średnio co osiem minut ktoś doznaje udaru mózgu. W Europie to druga najczęstsza przyczyna śmierci u osób powyżej 60. roku życia. Jednocześnie poziom społecznej świadomości w zakresie profilaktyki i umiejętności wczesnego rozpoznania jego objawów jest zatrważająco niski. Tymczasem udar mózgu jest w tej grupie chorób, którym można skutecznie zapobiegać. Wczesne rozpoznanie i leczenie z wykorzystaniem nowoczesnych metod daje dużą szansę na powrót do pełnej sprawności.

Udar mózgu jest ostrym niedokrwieniem tkanki mózgowej. Jego objawami mogą być m.in. silne bóle głowy, zaburzenia mowy, mdłości, zaburzenia czucia po jednej stronie ciała. Jednym z pierwszych objawów udaru mózgu jest niedowidzenie połowiczne - pacjent dostrzega tylko prawą bądź lewą stronę w polu widzenia lub nie widzi na jedno oko. Chory zaczyna również mówić niewyraźnie, a każdy ruch warg to dla niego duży wysiłek. Jeśli u bliskiej lub przypadkowej osoby zauważymy objawy udaru mózgu, należy natychmiast wezwać pogotowie.

Wśród zaleceń profilaktycznych są: utrzymanie właściwej masy ciała, aktywność fizyczna, a także wykluczenie z diety białego pieczywa i słodyczy.

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 7 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach Górnośląskie Centrum Medyczne im. prof. Leszka Gieca to jeden z największych ośrodków medycznych w kraju. Rocznie na 19 oddziałach i 3 pododdziałach oraz w poradniach leczy się ponad 160 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.