Krokomierze istotnie wpływają na poziom aktywności fizycznej

ZDROWIE

Autor: PAP/Rynek Seniora   19 marca 2018 16:16


Krokomierze istotnie wpływają na poziom aktywności fizycznej Okazało się, że osoby, które korzystały z krokomierzy, po trzech latach nadal wykonywały około 600 dodatkowych kroków dziennie. Fot. Robert Agthe/Flickr.com (CC BY 2.0)

Osoby, które nawet przez krótki czas używają w czasie marszów krokomierzy, prowadzą zdrowszy i bardziej aktywny styl życia trzy do czterech lat później - wykazali eksperci z University of London (Wlk. Brytania).

Publikacja na ten temat ukazała się w czasopiśmie "PLOS Medicine". 

Jej autorzy przypominają na wstępie, że szybki marsz trwający co najmniej 30 minut dziennie, a wykonywany kilka razy w tygodniu, może pomóc osobom dorosłym i starszym osiągnąć ważne korzyści zdrowotne.

Badacze z St. George's University of London zaprosili do pierwszego badania 1023 osoby w wieku 45-75 lat. Byli to ludzie, którzy dotychczas prowadzili siedzący, pozbawiony aktywności fizycznej tryb życia.

Uczestnicy mieli wziąć udział w 12-tygodniowym programie treningowym opartym na marszu. Połowa z nich podczas treningów miała korzystać z krokomierzy, pozostali - maszerować bez tych urządzeń. Niektórzy otrzymali także listownie garść porad dotyczących zdrowego trybu życia i korzyści z regularnych spacerów, inni otrzymali te same wskazówki z ust pielęgniarki, a jeszcze inni nie otrzymali żadnych porad, tylko zalecenie treningów.

W czasie długofalowej obserwacji okazało się, że osoby, które korzystały z krokomierzy, a także otrzymały porady prozdrowotne (w jakiejkolwiek postaci), po trzech latach nadal wykonywały około 600 dodatkowych kroków dziennie oraz spędzały 24-28 dodatkowych minut tygodniowo na umiarkowanej intensywnej aktywności.

W drugim eksperymencie taki sam program treningowy, oparty na takich samych zasadach, przygotowano dla grupy 298 pacjentów trzech brytyjskich przychodni. Wszyscy mieścili się w przedziale wiekowym 60-75 lat.

Po czterech latach okazało się, że seniorzy, którzy w czasie eksperymentalnego, 12-tygodniowego treningu używali krokomierzy, nadal wykonują około 400 dodatkowych kroków dziennie i spędzają dodatkowe 33 minuty tygodniowo na umiarkowanej aktywności fizycznej.

Profesor Tess Harris, główna autorka badania, tłumaczy:

- Wiedzieliśmy już wcześniej, że krokomierze mogą poprawiać poziom aktywności fizycznej w populacji w krótkim okresie, ale długoterminowe korzyści zdrowotne wynikające ze stosowania tego typu urządzeń nie były znane.

- Wyjątkowość naszego badania polega na tym, że wykazaliśmy, iż tak prosta interwencja, jaką jest wprowadzenie krokomierza do codziennego użytku, wraz z niewielką poradą ekspercką, może prowadzić do zwiększenia obiektywnie mierzonego poziomu aktywności fizycznej trzy do czterech lat później - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.