Mózg na diecie: jak poprawić pamięć i koncentrację

ZDROWIE

Autor: PAP/Rynek Seniora   17 sierpnia 2016 13:04


Mózg na diecie: jak poprawić pamięć i koncentrację Na czarnej liście odżywczej mózgu znalazły się kofeina, cukier, czekolada, tłuszcze trans i alkohol. Fot. Hey Paul Studios/Flickr.com (CC BY 2.0)

W chwilach spadku koncentracji, zamiast kolejnej filiżanki kawy, warto sięgnąć po szklankę wody i garść orzechów. To jedne z wielu produktów, które nie tylko pobudzają, ale przede wszystkim odżywiają nasz mózg.

Nieustanne przemęczenie brak koncentracji i spadek energii, z jednej strony mogą być oznaką przemęczenia, jednak częściej to wynik nieprawidłowej diety. Jak podkreśla dietetyk Gillian McKeith, odpowiednio zbilansowane posiłki to paliwo niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu.

"Twój mózg potrzebuje do sprawnego funkcjonowania mnóstwa niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, przeciwutleniaczy, cynku, witamin z grupy B i dobrego białka. Potrzebujesz też paliwa, które będzie równomiernie go zasilać, a są nim węglowodany złożone oraz najlepszy ze wszystkich składników pokarmowych, czyli woda" - wyjaśnia w książce "Encyklopedia żywienia. Przewodnik po zdrowym życiu" popularna dietetyk.

Wśród produktów stanowiących podstawowe paliwo McKeith wymienia ryby - łososia, tuńczyka, sardynki, źródła białka takie jak białe chude mięso, ale również źródła roślinne jak tofu czy nasiona roślin strączkowych. Do codziennego menu warto również włączyć jaja, awokado, szpinak, owoce jagodowe, brązowy ryż, komosę ryżową, kaszę gryczaną, płatki owsiane, orzechy i nasiona.

"Wsparciem dla mózgu będą również zioła i suplementy. Np. miłorząb japoński, który poprawia krążenie mózgowe i pamięć; cholina - znana jako +witamina pamięci+, poprawia funkcjonowanie mózgu, bystrość umysłu i stan układu nerwowego. Do jej źródeł pokarmowych należą soja, orzechy, ryby, szczególnie sardynki. Ważnym składnikiem jest również lecytyna - mózg jest w 20 proc. zbudowany z lecytyny, a do jej bogatych źródeł należą jaja, nasiona, pełne ziarno, soja i inne nasiona roślin strączkowych oraz orzechy" - wymienia dietetyk.

Jeśli chcemy zachować bystrość umysłu musimy wyeliminować z naszej diety produkty, które jedynie pozornie pobudzają szare komórki, ale z pewnością im nie służą. Na czarnej liście znalazły się kofeina, cukier, czekolada, tłuszcze trans i alkohol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.