Rzecznik pacjentów: infolinia biura pomocna, 300 tys. zgłoszeń

ZDROWIE

Autor: PAP/Rynek Zdrowia   05 lutego 2018 16:28


Rzecznik pacjentów: infolinia biura pomocna, 300 tys. zgłoszeń Fot. PTWP Piotr Waniorek

Dzięki działającej w biurze Rzecznika Praw Pacjenta infolinii chorzy mogą szybko uzyskać informacje o przysługujących im prawach i możliwościach działania - przypomina biuro. Do urzędu trafiło dotychczas za jej pośrednictwem 300 tys. zgłoszeń.

Bezpłatna infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do 20.00 pod numerem 800 190 590.

"Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta umożliwia szybki kontakt z pracownikiem biura, który udziela informacji o prawach pacjenta oraz przysługujących w danej sytuacji środkach prawnych. W uzasadnionych przypadkach ta forma kontaktu daje Rzecznikowi możliwość podjęcia pilnej interwencji bądź wszczęcia postępowania wyjaśniającego" - informuje biuro.

Z przekazanych danych wynika, że od momentu powstania urzędu, czyli od maja 2009 r. do 30 stycznia br. za pośrednictwem bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii odnotowano 300 tys. sygnałów przekazanych do Rzecznika Praw Pacjenta. Większość rozmów telefonicznych - jak podano - to praktyczne porady, jak działać w określonej sytuacji.

Biuro zachęcając do kontaktu przypomina, że infolinia jest tylko jedną z możliwych form komunikacji. Z Biurem można skontaktować się za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie www.rpp.gov.pl lub poczty elektronicznej pod adresem kancelaria@rpp.gov.pl. Dokument można złożyć również za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie ePUAP lub przesłać na adres Biura.

Osoby, które wolą kontakt osobisty, mogą skorzystać z porady na miejscu w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta. Pracownicy są dostępni w siedzibie przy ul. Młynarskiej 46 w Warszawie: w poniedziałek między 9.00 a 18.00, a od wtorku do piątku w godz. od 9.00 do 15.00.

Biuro Rzecznika przypomina również, że osoby głuche i głuchonieme mogą kontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta poprzez tłumacza języka migowego online. Mogą to zrobić za pośrednictwem aplikacji mobilnej Migam lub klikając na specjalny banner znajdujący się w zakładce "Kontakt dla osób z trudnościami w komunikowaniu się". Po kliknięciu użytkownik połączy się z tłumaczem języka migowego, który w tym samym czasie wykona połączenie na infolinię Rzecznika. Wystarczy posiadać urządzenie mobilne z kamerą, dzięki której zostanie wykonane połączenie a pracownicy na bieżąco odniosą się do sytuacji osoby dzwoniącej.

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec został powołany na stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta 30 października ub.r.; zastąpił na stanowisku Krystynę Barbarę Kozłowską. Obejmując funkcję zapowiadał wzmocnienie pozycji sprawowanego przez siebie urzędu, współpracę z organizacjami pozarządowymi i z samorządami zawodów medycznych oraz dyskusję nad dotychczasowym modelem pozasądowego dochodzenia roszczeń. Oceniał, że poziom wiedzy obywateli na temat rzecznika oraz praw pacjenta jest niesatysfakcjonujący i zadeklarował inicjatywy edukacyjne oraz informacyjne, by zmienić ten stan rzeczy. 1 lutego ruszył profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.