
W Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym nr 1 im. N. Barlickiego w Łodzi pacjenci - zwłaszcza ci starsi - mogą liczyć na pomoc asystentów. Trzy osoby w uniformach z napisem "W czym mogę pomóc?" udzielają informacji, wypełniają formularze i ułatwiają trafienie do gabinetów bądź toalet.
Łódzki szpital zatrudnił kilka osób z grupą inwalidzką. Ich zadaniem jest wspieranie pacjentów, zwłaszcza tych starszych. Asystenci udzielają informacji, pomagają wypełniać formularze oraz ułatwiają trafienie do gabinetów. Żeby łatwiej można było ich zidentyfikować, mają specjalne uniformy z napisem "W czym mogę pomóc?".
Jak tłumaczy w Gazecie Wyborczej, prof. Piotr Kuna, dyrektor szpitala im. Barlickiego w Łodzi, idea narodziła się dzięki Fundacji "Mieszkamy Razem", która pracowała przy podobnym projekcie już w połowie 2015 r., wdrażając pomysł asystentów pacjenta seniora w Przychodni Medycyny Rodzinnej Centralnego Szpitala Klinicznego MSW w Warszawie.
W czym jeszcze mogą pomóc asystenci w łódzkim szpitalu? Często objaśniają, jak obsłużyć automat służący do drukowania numerków i gdzie potem z nim pójść. Objaśniają, jak dojść do konkretnego oddziału czy lekarza. Wspierają pacjentów bardziej schorowanych w przemieszczaniu się, przeniesieniu cięższych rzeczy. Objaśniają, jak wypełnić dokumenty lub wręcz sami je wypisują. Bywa też, że oprowadzają po szpitalu i jego okolicach na zasadach "wycieczki".
Jak podkreśla jeden z asystentów, wielu pacjentów potrzebuje wsparcia, ale nie potrafią o nie poprosić. Gdy ktoś ją oferuje, chętnie z niej korzystają. Według dyrektora pacjenci otoczeni opieką nabierają również większego zaufania do personelu medycznego i odczuwają niższy poziom stresu, frustracji.
Więcej: www.lodz.wyborcza.pl
Newsletter
Rynek Seniora: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych