Traktuj spiżarnię jak naturalną apteczkę

ZDROWIE

Autor: PAP/Rynek Seniora   23 stycznia 2017 09:35


Traktuj spiżarnię jak naturalną apteczkę Autorki poradnika wskazują na produkty, które są naturalnym antidotum na powszechne dolegliwości. Fot. Shutterstock

Żółtka jaj wspomagają koncentrację, grzyby mogą okazać się słońcem na talerzu - jak wskazują Rachel Kelly i Alice Mackintosh, autorki książki "The Happy Kitchen: Good Mood Food", remedium na niektóre dolegliwości znajdziemy w spiżarni.

Nie od dziś wiadomo, że jedzenie poprawia humor. Jednak Rachel Kelly i Alice Mackintosh, autorki książki "The Happy Kitchen: Good Mood Food", idą o krok dalej i wskazują na produkty, które są naturalnym antidotum na powszechne dolegliwości. Gorszy nastrój, brak koncentracji czy uczucie lęku - Kelly i Mackintosh zdradzają, co warto jeść, aby zmniejszyć te przykre dolegliwości.

- Wiele osób odrzuca żółtka jaj w obawie, że zawierają za dużo tłuszczu, jednak w rzeczywistości są skarbnicą składników, które doskonale odżywiają mózg. Żółtka zawierają m.in. cholinę,
"witaminę pamięci", która poprawia funkcjonowanie mózgu, bystrość umysłu - wyjaśniają dietetyczki.

Jeśli dopada nas gorszy nastrój, warto sięgnąć po makrelę. Jak wskazują ekspertki, tłuste ryby, takie jak makrela, doskonale wpływają na mózg, głównie ze względu na dużą zawartość kwasów tłuszczowych omega3.

- Zdrowe kwasy tłuszczowe są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu, pozwalają utrzymać jego zdrowie, wspierają również produkcję neuroprzekaźników, które wpływają na regulację naszych emocji, pamięci, koncentracji. Tłuszcze te, wspomagają również zmniejszanie stanów zapalnych. Niektóre badania wykazują, że mogą one w większym stopniu występować u osób z depresją - wyjaśniają dietetyczki.

Innym sposobem na poprawę nastroju jest dodanie do potraw szafranu. - Jedną z naszych złotych zasad dobrego nastroju jest dodanie większej ilości ziół i przypraw do dań. Wśród nich szafran zajmuje szczególne miejsce. Niektóre badania wskazują, że może on nawet konkurować ze środkami medycznymi. Niestety jest to kosztowna przyprawa. Jednak już sam jego zapach wpływa zbawiennie na nastrój, można go stosować zarówno do dań, jak i napojów np. herbaty - zachęcają autorki książki.

Jeśli nie radzimy sobie z nadmiernym stresem, w szczególności jego skutkami, które mogą przejawiać się w postaci niepokoju, do diety warto włączyć słodkie ziemniaki. - Uwielbiamy słodkie ziemniaki, nie tylko dlatego, że świetnie smakują, ale również dlatego, że dostarczają składników odżywczych niwelujących poczucie niepokoju, czyli magnez i witaminę B6. Warto sięgnąć po nie, kiedy czujemy jakieś napięcie albo lęk - tłumaczą autorki.

Jeśli zaś doskwiera nam brak słońca, a tym samym witaminy D, co również może objawiać się pogorszonym nastrojem, warto sięgnąć po grzyby np. pieczarki czy grzyby shiitake.

- Każdy z nas czuje się lepiej, gdy może korzystać z uroków słońca. A to dlatego, że słońce pomaga nam produkować witaminę D, która jest niezbędna dla dobrego nastroju. Pomaga również zharmonizować hormony i zwiększyć odporność. Choć nic nie zastąpi słońca, przykładowo pieczarki czy grzyby shiitake zawierają są co prawda niewielkim, jednak źródłem witaminy D. Zatem warto po nie sięgać, szczególnie w okresach jesienno-zimowych, gdy nasza ekspozycja na słońce jest zdecydowanie mniejsza" - zalecają Rachel Kelly i Alice Mackintosh. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekseniora.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Seniora: polub nas na Facebooku

Rynek Seniora: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Seniora na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych


Dyskusje


POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Infodent24 Rynek aptek House Market
    Portal Spożywczy Puls HR Koszyk cenowy Property Design Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.